۱۳۸۵ مرداد ۱۶, دوشنبه

محاکمه شماری از دستگیرشدگان رویدادهای اخیر آذربایجان

دادگاه يكي از بازداشت‌‏شدگان حوادث اخير تبريز برگزار شد

جلسه رسيدگي به اتهامات عباس پوراظهري از بازداشت‌‏شدگان حوادث اخير آذربايجان صبح امروز در شعبه 110 جزايي تبريز برگزار شد.

حسن فرهودي‌‏نيا،‌‏ وكيل مدافع پوراظهري در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا" با اعلام اين مطلب، اتهام موكلش را اخلال در نظم از طريق شركت در تظاهرات روز اول خرداد ماه سال جاري عنوان كرد و گفت: در اين جلسه دفاع لازم از موكل به عمل آمد و اميدواريم قاضي دادگاه با توجه به دفاعيات ما و نيز مستندات پرونده، رأي برائت خود را صادر كند.

وي برخورد قاضي دادگاه را منطقي، اصولي و دوستانه خواند و گفت: قاضي با سعه صدر و خوشرويي به دفاعيات ما توجه كرد و تصور بنده اين است كه دادگاه رأي برائت موكلم را صادر خواهد كرد.

پوراظهري پيش از اين در جريان حوادث اخير آذربايجان بازداشت و حدود 25 روز را در بازداشت به‌‏سر برد. وي سپس با تأمين قرار وثيقه 10 ميليون توماني آزاد شد.


دادگاه چهارتن از بازداشت‌‏شدگان حوادث اخير مراغه برگزار شد

جلسه رسيدگي به اتهامات چهار تن از بازداشت‌‏شدگان حوادث اخير مراغه صبح امروز به صورت علني در شعبه اول دادگاه انقلاب مراغه برگزار ‏شد.

محمدرضا فقيهي، وكيل مدافع داود عظيم‌‏زاده،‌‏ مجيد پژوه‌‏فام، ياشار حكاك‌‏پور و حامد يگانه‌‏پور با اعلام اين مطلب، اتهامات موكلانش را تبليغ عليه نظام، مشاركت در تشكيل دسته يا جمعيت غيرقانوني با قصد برهم زدن امنيت كشور و تحريك مردم به جنگ عليه يكديگر با قصد برهم زدن امنيت كشور عنوان كرد و گفت: البته در متن كيفرخواست اتهام تشويش اذهان عمومي هم ذكر شده بود اما با توجه به اينكه اين عنوان جرم مستقلي نيست و ركن معنوي جرم نشر اكاذيب محسوب مي‌‏شود، نماينده دادستان هم خواستار حذف عنوان تشويش اذهان عمومي از كيفرخواست شد كه اين امر با موافقت دادگاه نيز مواجه شد.

وي افزود: در اين جلسه دفاعيات لازم به موكلان به عمل آمد و آنها نيز به دفاع از خود پرداختند و منتظر رأي دادگاه هستيم. اميدواريم دادگاه رأي متناسب خود را در اين پرونده صادر كند.

اين افراد در جريان ناآرامي‌‏هاي خرداد ماه شهرستان مراغه بازداشت و پس از تحمل چندي حبس با تأمين قرار وثيقه 30 ميليون توماني از سوي بازپرسي دادسراي مراغه، آزاد شدند و پرونده آنها با صدور قرار مجرميت و كيفرخواست جهت رسيدگي به دادگاه انقلاب مراغه ارسال شد.


تفهيم اتهام يكي از متهمان حوادث چندي پيش آذربايجان شرقي

يكي از متهمان حوادث چندي پيش آذربايجان شرقي تفهيم اتهام شد.

فرهودي‌نيا وكيل مدافع يكي از متهمان به خبرنگار ايسناگفت: صبح امروز در شعبه 110 دادگاه جزايي تبريز، عباس‌پور ازهري نسبت به اتهام اخلال در نظم و شركت در ناآرامي‌هاي چندي پيش آذربايجان شرقي تفهيم شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر