۱۳۸۵ مرداد ۲۱, شنبه

قطعنامه مشترک ملل تحت ستم ملّی ساکن ایران در کنفرانس برلین

ما شرکت کننده گان در پارلمان برلین مفاد ذیل را بمثابه نقاط مشترک خویش اعلام می داریم:

1- ایران کشوری است کثیرالملله که در آن ملل ترک آذربایجان، ترکمن، فارس ، کرد ، عرب ، بلوچ و اقلیتهای ملی دیگر زندگی می کنند.
2- در ایران کثیرالملله دولت متمرکز و شونیسم فارس بزرگترین مانع شرکت ملل غیر حاکم در شئون کشور و در نتیجه مانع رشد ، ترقی و پیشرفت اجتماعی- اقتصادی محسوب می شود. سیاستهای برتری طلبانانه بهمراه سیاستهای نفی موجودیت و هویت ملی ،تحقیرملی، در هم آمیزی مصنوعی وهدفمند ملل ساکن غیر فارس در ایران بهمراه ممنوعیت زبان و فرهنگ ملل تحت ستم ملی بعبارتی قتل عام معنوی آنان با سیاست ارعاب ، وحشت و کشتار فعالین ملی تکمیل گشته است، بر این مبنا میتوان اذعان کرد که: ستم ملی بر ملل غیر حاکم فارس اساسی ترین مانع دمکراسی ، برابری حقوقی ملل ساکن ایران و برقراری مناسبات مسالمت آمیزبر مبنای مفاد بین المللی حقوق بشر در میان آنهاست.

3- ارتجاع شونیستی بصورت دولتی آن چه در گذشته در شکل شاهنشاهی(رژیم پهلوی) و چه امروز تحت لوای رژیم جمهوری اسلامی بمثابه ارگان اجرایی شونیسم و برتری طلبی فارس مسبب اصلی عقب ماندگی ، تبعیض ،بیعدالتیهای سیاسی- اجتماعی ، اقتصادی وملی – فرهنگی است.ملل تحت ستم ملی در دوران حاکمیتهای فوق به دفعات در جهت اعاده ی حقوق ملی و انسانی خویش به قتل عامهای فیزیکی ، معنوی و پاکسازی ملی معروض گشته اند. با این حال مبارزه ی جبهه ی شونیسم و جبهه ی دمکراسی درصور متنوع خود به حکم زمان در ابعادی گسترده در جریان دارد و جریان خواهد داشت .

4- حق تعیین سرنوشت ملی واشکال سیاسی بر آمده از آن بر مبنایمعاهده های جهانی حقوق بشر، بر پایه ی همه پرسی در مناطق ملی به منظور اتحاد داوطلبانانه ی ملل در ایران بشکل خودمختاری، فدرالیسم، کنفدرالیزم و یا اعلان استقلال آنها حقی طبیعی و قانونی ملل ساکن در ایران شمرده شده و آلترناتیویی دمکراتیک در مقابل استبداد شونیستی حاکم محسوب می گردد . 5- ما با هدف تقویت روح دوستی و همبستگی در بین ملل ساکن در ایران بر پایه ی برابر حقوقی ملی بدور از تبعیضات جنسی و مذهبی وبا برابر شمردن حقوق زنان با مردان برای حاکمیتی بر خواسته ازاراده ی ملل ساکن در ایران در شکل دمکراتیک و لائیک آن مبارزات خویش را پیش می بریم.

6- ضمن دفاع از مبارزات روزمره ی ملل تحت ستم ملی در ، کردستان، بلوچستان و ترکمنستان ، حمایت و همبستگی خویش را از قیام ملی ملت عرب در اقلیم احواز(خوزستان) , قیام ملی ملت ترک آذربایجان در آذربایجان جنوبی اعلام می داریم.

7- ضمن محکوم کردن شکنجه و ارعاب و کشتار فعالین سیاسی توسط رژیم جمهوری اسلامی خواستارآزادی بی قید و شرط همه ی زندانیان سیاسی هستیم ، در این میان بر آزادی زندانیان سیاسی ملل تحت ستم ملی تاکید داریم.

8- پدیده نژادپرستانه و بغایت ارتجاعی پاکسازی اتنیکی، تلاش برای جابجائی و تغییر ترکیب ملی، اخراج اجباری ملل غیرفارس از مناطق خود و اسکان فارسها بجای آنها که هم اکنون در اقلیم احواز(خوزستان)، بلوچستان ، تورکمن صحرا وآذربایجان غربی و دیگر استانهای ساکن ملل تحت ستم در تکوین است و نیز ساختن شهرکهای فارس نشین در مناطق غیر فارس بدین منظور را، بشدّت محکوم میکنیم و آنرا توطئه شومی جهت رویهم قراردادن ملل ساکن ایران میدانیم که مسئولیت عواقب فاجعه بار آن فقط بعهده رژیم حاکم میباشد.

9- گرچه استفاده صلح آمیز از انرژی اتمی حق مسلم ملل جهانی است اما اهداف واقعی ارتجاع شونیستی ایران دستیابی به سلاح اتمی در راستای افکار شوم برتری طلبی ملی و منطقه ای است ، در این میان ما در کنار و همگام با نیروهای صلح دوست جهانی نیات پلید رژیم جمهوری اسلامی را محکوم می کنیم و مخالفت خود را با هر نوع سازش پنهانی برای دستیابی رژیم ضد دموکراتیک ایران به سلاح مرگبار اتمی را اعلان میداریم.

10- ایجاد اتحادیه های دو گانه یا چند گانه همکاری و اتحاد عمل تشکلهای دمکراتیک و سیاسی ملل تحت ستم ملی و نیز با سازمانهای مترقی فارس در مبارزه برای کسب حق تعیین سرنوشت ملل در ایران را، در آینده ی حیات سیاسی ایران امری با اهمییت تلقی می کنیم.

11- دهم دسامبر روزجهانی حقوق بشر را روز” مبارزه برای آزادی ملی ملّتهای تحت ستم ملی ایران” اعلان میداریم وهر سال در این تاریخ یکپارچه با اعتصابات و اعتراضات عمومی در داخل کشور و همچنین با ترتیب نشست ها و تظاهرات در مقابل نمایندگی های جمهوری اسلامی در خارج خواستار پایان یافتن استعمار ملی- فرهنگی خواهیم بود.

اسامی امضا کنندگان قطعنامه در پارلمان برلین

مورخه ی 5 آگوست 2006

حرکت بیداری ملی آذربایجان جنوبی (گاموح) – شاخه اروپا (محمود بیلگین)

کنگره جهانی آذربایجانیهای دموکرات (رضا خشتی(

کنگره جهانی آذربایجانیها (رحیم شهبازی)

حزب استقلال آذربایجان جنوبی (ستار سویگین)

جنبش فدرال- دمکرات آذربایجان (ایران) (سیف الدین حاتملو)

انجمن فرهنگی آکادمیسین های آذربایجان – آلمان (برگزار کننده کنفرانس برلین

)جبهه ملی الاحواز(نبهانی)

جبهه دموکراتیک الاحواز(محمود احمد)

اتحاد جوانان احواز

جمعیت زنان احوازمرکز فرهنگی احواز در دانمارک (یاسین غبیشی)

حرکت ملی ترکمنستان ایران (کریم سیدی)

کانون فرهنگی و سیاسی خلق ترکمن

اسامی سازمانها و تشکیلاتهائیکه با بخشی از محتوا ویا فرمولبندی این بیانیه راضی نبودند و بدینجهت از امضا این قطعنامه امتناع ورزیدند :

حزب دموکرات کردستان، حزب کومله،حزب همبستگی دموکراتیک ملت الاحواز، حزب ملی بلوچستان، سازمان دفاع از حقوق خلق ترکمن . اين سازمانها نظرات و پیشنهادهای تکمیلی خویش رادر رابطه با این قطعنامه به آدرس الکترونیکی جمعئیت فرهنگی آکادمیک های آذربایجان- آلمان در برلین ارسال خواهند داشت

. از طرف جمعیت فرهنگی آکامیسین های آذربایجان- آلمان شهر برلین - احمد یزدانی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر