۱۳۸۵ مرداد ۲۶, پنجشنبه

گون آذ تی وی و تشدید مبارزه با ماهواره در ایران اسلامي فارسها



پس از موفقيت گون آذ تي وي در جلب مخاطب در داخل ايران و پس از اختلالاتي که رژيم فاشيست اسلامي ايران بوجود آورد ٫ امروز شاهد افزايش روزافزون بينندگان گون آذ تي وي از ماهواره و اينترنت هستيم.

برنامه هاي عمدتا تاريخي و اطلاعاتي گون آذ تي وي با کادر مردمي و بودجه مردمي توانسته است کار اطلاع رساني همگاني براي آذربايجان را به تنهايي بردوش بکشد. در اين راه تهديدهاي جاني مسئولان آن (از سوي مخالفان که شامل پ.کا.کا ٫ فدائيان و بسيج بين المللي) قابل اهميت و بررسي است. هر چند مسئولان گون آذ تي وي با غيرت و تعصب بيشتري به کار خود ادامه ميدهند٫ آذربايجانيان بايستي يکصدا همبستگي و همراهي خود را با آنان بيان نمايند. حمايت همه جانبه مادي و معنوي ٫ شناساندن گون آذ تي وي به ديگران و نيز برگزاري جلسات نقد و بررسي برنامه هاي آن از پيشنهادات من ميباشد. حمايت ما در حکم تائيد حقوق آذربايجان و نيز بخشيدن قدرت پايداري به مسئولان گون آذ تي وي ميباشد.

سالها از آنزماني که ماهواره در ايران ممنوع شده و ملاها دخالت به امور شخصي مردم را شدت بخشيدند ميگذرد. سالهاي پر التهابي بود. از يکسو عدم رضايت مردم از برنامه هاي سراسر مذهبي و بي محتواي نظام و از سويي جذاب و شاد بودن برنامه هاي غربي و شبه غربي ٫ تقاضا براي ماهواره را به يک اصل ناگزير بدل نمود.
تا اينکه رژيم بصورت غيرمستقيم اجازه داشتن ماهواره را صادر نمود.

مردم بدون داشتن دغدغه و ترس از جمع آوري و مجازات بخاطر داشتن ماهواره توانستند سالها برنامه هاي مورد نظر خود را تعقيب کنند. کانالهاي به ظاهر مرتد و کافري که در لس آنجلس ٫ دوبي و کشورهاي ديگر سر از خاک برآوردند حاکي از حمايت غيرمستقيم دولت ايران از آنها بود. کانالهايي که با پخش برنامه هاي مبتذل (از نظر فقهاي عالم و عادل و بالغ و کامل و … و تنها انسانهاي روي زمين) توانسته اند اوقات فراغت مردم را پر کرده و سياست فارسگرايي رژيم را حمايت و تشديد کنند.

رژيم با پرداخت هزينه هاي هنگفت کانالهاي مورد بحث را به پخش اينگونه برنامه ها ترغيب مينمايد.
در اين ميان برخي از کانالها آشکارا به داشتن ارتباط با رژيم اعتراف نموده و يا گردانندگان آنها لو رفته و وفاداري آنها به ولايت عظمي فقيه عالم و عادل و بالغ و تنها انسان داراي عقل ايران ثابت شده است.
کانالهاي فارس زبان همگي داراي يک سياست کلي هستند ٫ اشاعه فارسي و قتل عام ديگران. امکان ندارد شما به عنوان يک آذربايجاني با آنها بحث کنيد. براي ارتباط با آنها بايستي ايراني و فارسي گو باشيد و بس. توهين ٫ مسخره کردن و قطع تلفن غير فارسها عادت رسمي اين کانالهاست.

همگي اين کانالها داراي سهميه هاي مخصوص ولايتي بوده و بخش عمده اي از هزينه هاي خود را از راه پخش تبليغات تامين ميکنند. حتي فيلمهايي را پخش ميکنند که امتياز پخش آن مخصوص سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامي فارسي است.
پخش تبليغات نه تنها براي پخش کننده که براي تبليغ شونده نيز مسئوليت آور ميباشد. توجه کنيد به تبليغات شرکتها ٫ فروشگاهها و حتي دفاتر شخصي فعال و ثبت شده در داخل ايران که به راحتي در کانالهاي مخالف دولت بر روي آنتن ميرود.
و نيز به اين نکته دقت کنيد که حمايت مادي و معنوي از گروه يا تلويزيون مخالف يک دولت ٫ در واقع مخالفت با دولت مذکور ميباشد. اين کار داراي حکم ارتداد بوده و سزاوار گردن زدن و سنگسار و دار زدن و شکنجه و تفتيش عقايد و … مخصوص اسلام ميباشد.

تمامي شرکتهاي تبليغ دهنده آدرس کامل خود را در داخل ايران ارائه ميکنند. از اشخاص و مکانهاي داخل ايران براي ساخت کليپهاي تبليغاتي بهره ميبرند و مهمتر از همه اينکه به داشتن شماره ثبت شرکت در ايران اشاره ميکنند. چگونه ميشود اينهمه مخالفت آشکار با دولت فاشيست اسلامي ايران ٫ بدون مجازات رها شود؟

حالا برگرديم به بحث گون آذ تي وي٫
مجسم کنيد آجيلي تواضع تبريز در گون آذ تي وي تبلغ پخش کند ! يک دقيقه بعد : صاحب فروشگاههاي تواضع ٫ ساختمانهاي فروشگاهها ٫ خانواده اشان ٫ فاميلهايشان ٫ دوستانشان ٫ همسايه هايشان ٫ همسايه هاي همسايه هايشان ٫ بقال سر کوچه اشن و هر فردي که طي ۳۰ سال گذشته از آنجا خريد نموده است دستگير ٫ شکنجه و بصورت دسته جمعي اعدام ميشوند. بعد از آن حتي در تاريخ نميتوانيد پيدا کنيد که آجيلي تواضعي بوده يا نبوده ! به همين سادگي.

کانال تلويزيوني گون آذ تي وي با هزاران مشکل و مخالفت به کار خود ادامه ميدهد. اين کانال از ماهواره هاي مختلف به خاطر اعتراض رسمي و بين المللي رژيم فاسد ايران طرد ميشود٫ حتي از ماهواره تورک ست که متعلق به کشور تورکيه که يک کشور مستقل تورک زبان است ميباشد.
برروي امواج پخش آن پارازيتهاي آمريکايي پخش ميکنند (دستگاههاي ساخت آمريکا) تا مخاطبان آن نتوانند با آن ارتباط داشته باشند تا حدي که اين تلويزيون مجبور به تعويض فرکانس خود شد.

مسئولاني چون احمد اوبالي ٫ معلماني چون حسين عبدللهي - ضيا صدر اشراف - گؤنتاي جوانشير ٫ سياسيوني نظير صالح ائلدئرئم - محمودعلي چهرگانلي ٫ شاعراني چون اسماعيل جميلي و تمام آنهايي که گمنام و ناشناس با تلويزيون ملي آذربايجان جنوبي چه به صورت مادي و چه به صورت معنوي همقدم هستند. اينها سرمايه هاي آتي ما هستند و از امروز وظيفه حفاظت و پروراندن آنها با ملت آذربايجان است.

گون آذ تي وي اولين و تنهاترين تلويزيون فعال آذربايجان جنوبي است. با اينکه تمامي برنامه ها و يا سياست آن مورد تائيد يا رد نميباشد ولي بايستي به چند نکته اشاره شود.

- هدايت اقشار مختلف مردم و آگاه ساختن آنها از گذشته ٫ حال و آينده خودشان
- ابزار ارتباطي آذربايجان جنوبي با دنيا و با يکديگر
- تريبون آزادي که مخالفان نيز ميتوانند در آن شرکت کنند
- آزاد ترين و دموکراتترين بلندگوي ملتهاي تحت ستم در ايران
- تنهاترين کانالي که بدون بودجه هاي آشکار غربي و يا سهم الولايه فعاليت ميکند
- اولين تلويزيون نيمه رسمي آذربايجان جنوبي
- تاثيرگذارترين ابزار ارتباطي براي ملت آذربايجان
- امکان بوجود آوردن حق و نيز دفاع از حقوق ملموس آذربايجان
- ايجاد صميميت بين فعالان آذربايجان
- شفاف سازي در خصوص سياستهاي گروهها و احزاب آذربايجان
و…

با اين اوصاف ميتوان به ارزش و قدرت اين کانال تلويزيوني پي برد و همچنين به ضرباتي که اين کانال بر پيکر پوسيده فارسگرايان وارد ميسازد آگاه شد.
اين کانال بيشترين سهم را در خودآگاهي ملتهاي غيرفارس و حتي فارسهايي که خود را برتر از ديگران ميبينند دارد و در اين راه با سرعت هر چه تمامتر به پيش ميرود. روشنفکرنماها٫ سياستمدارنماها و روشنفکرانگاران بي شماري در ميدان بحث با گون آذ تي وي به شکست خود اعتراف کرده و يا حداقل متوجه اشتباهات خود شده اند و اين پيروزي ارزنده اي براي آذربايجان ميباشد. رهبراني که چون يکه تاز ميدان وارد گود گون آذ تي وي شدند و در موقع خروج تبديل به انساني متواضع و دموکرات شدند. بگذريم که برخي از رياکاران جلوي دوربين گون آذ تي وي دموکرات ميشوند ولي در عمل ديکتاتور و مفتش هستند.

اينروزها بحث جمع آوري ماهواره داغ شده است. پليس و بسيج و رهبر و دفتر و دستک فارسگرايان به تکاپو افتاده اند و هر روز شاهد دستورات و توجيهات مختلف هستيم. سالهاي اوليه جمع آوري ماهواره را همگي به ياد داريم. شهرهاي فارس نشين از اختناق کمتري برخوردار بودند. در تبريز کسي حق داشتن ماهواره را نداشت ولي در پشت بامهاي گنبدي يزد بشقابهاي ماهواره رو به آسمان بود. در تهران همه داراي ماهواره بودند ولي در اردبيل و يا اورمو (اورميه) داشتن ماهواره معادل جنگ با خدا بود. چه انسانهايي که بيگناه شکنجه ٫ جريمه و حتي کشته شدند. تنها جرمشان استفاده از امکانات و تکنولوژي بشري بود. امکاناتي که حق اوليه يک انسان است ولي به خاطر اينکه ولايت فقيه فاشيست ايران همه را چون چهارپاياني ميداند که قادر به تشخيص خوب و بد خود نيستند اين امکانات بشري ٫ ابزار جنگ با خداي او محسوب ميشوند. اين ولي فقيه معتقد است که به تنهايي ميتواند به جاي ۹۰ ميليون انسان محصور در ايران و ۱.۵ ميليارد انساني که مسلمان ناميده ميشوند فکر کرده ٫ تصميم بگيرد و رفتن به بهشت را هموار سازد ! اگر کسي مخالف رفتن اجباري به بهشت است عاقبتش زار است.

جمع آوري ماهواره پيش درآمدي است بر ايجاد محدوديت در استانهاي آذربايجان. اين محدوديتها با اعمال فشار بسيار کم در مناطق مرکزي و فارس نشين آغاز ميشود ولي زماني که به آذربايجان ميرسد به حد مرگ افزايش پيدا ميکند و جالب اينکه در مناطق فارس نشين گذراست اما در آذربايجان ماندگار ميباشد. اين برنامه ها براي مبارزه با گون آذ تي وي و نيز براي مقابله با طوفان خروشنده اي است که در آذربايجان در حال شکل گيري است. طوفاني که با از دست دادن فعالان ٫ مطبوعات و حتي با ريخته شدن خون جوانان خود از جنبش و زايش باز نايستاده است.

نشريات غيرقانوني مانند ؛ ايران شمالي ؛ که مستقيما دخالت در امور داخلي يک دولت ديگر به شمار ميرود داراي حق انتشار هستند و حتي غير مستقيم از سهميه کاغذ دولتي استفاده ميکنند. اما نشريان ميانه روي آذربايجاني در شماره هاي نخستين خود توقيف ميشوند. سردبيرات نهديد و بازداشت ميشوند و حتي مجبور به امضاي اعترافنامه و قرارداد ميگردند که مانع از فعاليت آتي آنها ميشود.

اکنون زمان آن است که همگي با نقشه هاي شوم شوونيسم مبارزه کنيم. روزي است که بايستي مردانه بجنگيم٫ نه به خاطر ماهواره که به خاطر سرزمين مقدس خودمان آذربايجان و بلندگوي حق خواهي آن گون آذ تي وي

پاينده باد آذربايجان مستقل
زنده باد گون آذ تي وي
زنده باد تريبونهاي آذربايجان

مسعود انتظار
۱۲/۰۸/۲۰۰۶
گلاسگو

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر