۱۳۸۵ شهریور ۱, چهارشنبه

اردوی دانش آموزی نیروی مقاومت بسیج در قوشاچای (میاندوآب)به تظاهرات ضدفاشیستی مبدل شد

گزارش رسیده حاکیست اردوی دانش آموزی نیروی مقاومت بسیج در اردوگاه شهید چمران اداره آموزش و پرورش شهرستان قوشاچای (میاندوآب)به دلیل جلوگیری از سرودن سرودهای ترکی به تظاهرات ضدفاشیستی مبدل شد.

دانش آموزان آذربایجان غربی در قالب اردوی دانش آموزی نیروی مقاومت بسیج به مدت سه روز در اردوگاه شهید چمران اداره آموزش و پرورش شهرستان قوشاچای (میاندوآب) به دور هم جمع شدند تا ضمن شرکت در کلاس های فرهنگی و همچنین فراگیری آموزش نظامی اوقات فراغت خود را بگذرانند.

این اردو که از سوی ناحیه مقاومت بسیج آذربایجان غربی برنامه ریزی شده بود زمانی که به دانش آموزان بسیجی این استان ترک زبان اجازه خواندن سرود به زبان مادری داده نشد آنها در انتقاد به این عمل فاشیستی مسئولین این اردو دست به تظاهرات ضدفاشیستی در منطقه داخلی این اردوگاه زده و شعار مرگ بر «ارتجاع و مرگ بر فاشیست» سر دادند.

یکی از دانش آموزان شرکت کننده در این اردو به خبرگزاری جوانان آزادیخواه ایران گفت سه نفر از مربیان این اردو در مقابل انتقاد دانش آموزان ترک آذربایجان علت جلوگیری از خواندن سرود به زبان مادری را دستورالعمل عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران آذربایجان غربی عنوان کردند.

خبرنگار خبرگزاری جوانان آزادیخواه ایران در تماس تلفنی با آقای یعقوب محبوبی مسئول عقیدتی و سیاسی سپاه پاسداران آذربایجان غربی از وی در این ارتباط سوال کرد ولی ایشان با حاشیه روی از دادن پاسخ خودداری نمود و تظاهرات ضدفاشیستی دانش آموزان بسیجی در ارودگاه شهید چمران را تائید و يا تکذیب ننمود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر