۱۳۸۵ شهریور ۲۸, سه‌شنبه

تظاهرات لندن (بريتانيا) در حمایت از تعطیلی مدارس در اول مهر در آذربایجان

ملت قهرمان ترک،

اول مهر آغاز سال تحصیلی و آموزش به زبان فارسی است. اول مهر آغاز جنگی بیرحمانه و جنایتکارانه علیه زبان، فرهنگ و هستی ترکهای آذربایجان و ملل تحت ستم دیگر کرد، عرب، بلوچ و ترکمن است.

بیش از هشتاد سال است نسل کشی زبانی و سیاست همانند یا یکسان سازی توسط دولتهای حاکم فارس در ایران به شیوه های مختلف، با شدت و بصورت سیستماتیک دنبال میشود و در این راستا ترکها حتی از ابتدائی ترین حقوق فرهنگی و انسانی مانند رسمیت یافتن زبان و هویت ترکها بعنوان یک ملت، تحصیل به زبان ترکی در تمام سطوح و مراحل تحصیلی ، داشتن مطبوعات، رادیو و تلویزیون ترکی، ایجاد موسسات وارگانها برای بسط و گسترش زبان ترکی ، فرهنگ وتاریخ آذربایجان وغیره محروم شده اند.

امسال مانند دهها سال گذشته، میلیوتها دانش آموز ترک برای تحصیل به زبان فارسی یعنی زبان رسمی اشغالگران آذربایجان راهی مدارس خواهند شد و قربانی فاجعه ای خواهند شد که منجر به نابودی موجودیت ، هویت و زبان ملت ترک خواهد شد. ملت ترک دراعتراض به آموزش و تحصیل به زبان فارسی ، مدارس را در اول مهر امسال تحریم و تعطیل کرده و تمامی مدارس در سراسر شهرهای آذربایجان تعطیل خواهند بود.

ما آذربایجانیهای مقیم لندن در انگلستان ازحرکت اعتراضی دانش آموزان و دانش جویان ترک آذربایجان حمایت میکنیم و در اعتراص به سیاستهای یکسان سازی و ترک ستیزانه دولت فارس و اسلامی، در اول مهر درمقابل بی بی سی که از پخش اخبار مبارزاتی جنبش ملی آذربایجان ممانعت بعمل می آورد تظاهراتی را بر پا خواهیم کرد.

از همه آذربایجانیها و انسانهای آزادیخواه بویژه از همه ، عربها، کردها، بلوچها که قربانی سیاستهای شوونیستی فارس ودولتهای حاکم شده اند دعوت میشود در این حرکت اعتراضی شرکت نمایند.

محل تظاهرات :

BBC – Bush House

Strand

London WC2 4Ph

زمان تظاهرات :

روز شنبه 23 سپتامبر (اول مهرماه) ازساعت 1 بعد از ظهر الی 3.30 بعد از ظهر

Holborn و Covent Garden

نزدیکترین ایستگاه قطار:

کمیته آکسیون آذربایجان جنوبی (لندن)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر