۱۳۸۵ شهریور ۲۸, سه‌شنبه

دعوت به تظاهرات

خدمت ملت غیور آذربایجان

بمناسبت آغازسال تحصیلی در روز اول مهرماه , فرزندان معصوم آذربایجان به تحصیل اجباری به زبان بیگانه نه خواهند گفت و تحصیل به زبان مادری را که حق قانونی هر ملتی است در خواست خواهند کرد و از رفتن به مدارس فارسی زبان امتناع خواهند کرد.

ملت ما در اول خرداد قدرت وتوانایی خود را به شونیزم فارس نشان داد ولی شونیزیم فارس با گلوله به اعتراض ملت پاسخ داد.

ملت آذربایجان ده ها شهید و صدها مجروح داد هزاران نفر بازداشت شد وحاکمیت برای ساکت کردن مردم وعده هایی هم داد ولی چون اعتراضات ادامه نیافت وعده ها هم فراموش شد وباز هم همان آش و همان کاسه و هنوز هم ملت ترک تحقیر می شود و هنوز هم زبان ترکی ممنوع است وهنوز تعداد زیادی از فعالان حرکت ملی در زندان به سر میبرند وهنوز هم مدارس ترکی ممنوع است و هنوز رادیو و تلویزیون به زبان مادری نداریم و ممنوع است(منظور به زبان ترکی واقعی نه صحبتهایی که بیش از80% آن فارسی وکمتر از 20% ترکی است)وازهمه فاجعه بارتر هنوز هم فرزندان معصوم آذربایجان مجبور به تحصیل به زبان تحمیلی فارسی هستند.

این کار در برابر خواسته ها و حقوق ملی ملت آذربایجان جنایت بزرگی محسوب می شود و جز تحقیر خون شهیدان مان معنای دیگری ندارد. ملت ما از خون خود گذشت تا از اسارت زبان تحمیلی فارسی آزاد شود اما امروزکودکان ما باز هم به تحصیل به زبان تحمیلی فارسی وادار می شوند. شونیزم فارس خون شهیدانمان را مورد تحقیر قرار داده وما باید با اتحاد به این تحقیر ها پایان دهیم شونیزم فارس قهرمانی ملت ما را از یاد برده است و ما باید خاطر نشان کنیم که دردرخواسته هایمان چقدر جدی وبا اسرار هستیم . در اول مهر ماه ما در تظاهراتمان به تمامی دنیا نشان خواهیم داد که ما می خواهیم به زبان مادری خودمان تحصیل کنیم ولی شونیزم فارس مانع این حق است.

ای ملت قهرمان آذربایجان شما باحضور قهرمانانه ی خود در اول خرداد توجه ودقت تمامی ملت های جهان را به مسئله آذربایجان جلب کردید.

امروز تظاهرات ما همچون اول خرداد به خون غرق نخواهد شد چرا که مطبوعات جهانی آذربایجان را می شناسند و حوادث و رخداد های منطقه را با دقت زیر نظر دارند.

تعداد زیادی از خبرنگاران مطبوعات رادیو تلویزیون های خارجی در اول مهر ماه درآذربایجان حاضرخواهند شد تا از مبارزات هموطنان بطور زنده گزارش تهیه ودر تمام جهان پخش کنند. در این مرحله از مبارزات مان باید کاملا آگاه و آماده باشیم ودرخواست حقوق ملی مان را به دنیا ثابت کنیم که ازشعارها وخواسته هایمان قدمی به عقب نخواهیم گذاشت. در شعارهایمان باید کاملا دقت نموده که این شعارها فرهنگ و مدنیت آذربایجان را در تمامی دنیا به نمایش خواهند گذاشت. شعارهایمان باید کاملا مدنی وفرهنگی باشند. از دادن شعار های غیر ملی باید پرهیز کنیم و اجازه تحریف شعارهایمان را به کسی ندهیم. به همین منظور شعارهایی که در اول مهر گفته خواهند شد عبارتند از:



هارای هارای من تورکم

تورک دیلینده مدرسه- مدرسه

میلتچه زیندانیه آزاد لیق- آزاد لیق ژ

آذربایجان المویوب کیملیگیندن دونمویوب

آذربایجان اویاخدیر اوز دیلینه دایاخدیر

منیم دیلیم اولن دییل باشقا دیله دونن دییل

آذربایجان اویاخدیر زیندانیه دایاخدیر

شهدیدلرین قاتلی گرک موجازات اولا میلتیمین ایستگی گرکدیر احیا اولا

شهیدرین قانینی قهرمان لار آلمالی قاتیل فارس شونیزمین چکیب یره سالمالی

دورگینان آذربایجان جوانلارین اولدو قان آذربایجان شهیدی سیزلره قورباندی جان

آنداولا قیرتمیزه آنداولا ویجدانمیزا جانی قوربان دیمیشیک آذربایجانمیزا

بیز اولمیه حاضریق بابکین سربازیق

بیزاولمیه حاضریق ستار خان اولادیق

آذربایجان دیارمیز- شهادت افتخارمیز

آذربایجان میللتی چکنمز بو ذیللتی

آند اولا ستار خانا دوزمریک بو زیندانا

یاشاسین آذربایجان

رد السون فارس فاشیزمی

رد السون فارس شونیزمی

یا آزادلیق یا اولوم

یاشاسین آزاد آذربایجان

گله جک بیزیمدیر



.اطمینان داریم که ملت بزرگ آذربایجان همچون تظاهراتهای اول خرداد باشرکت همه جانبه خواسته ها وحقوق ملی و قانونی خود را با صدای بلند به گوش جهانیان خواهند رساند این تظاهرات نشانگر حرمت واحترام به خون شهیدان آذربایجان است این تظاهرات فریاد عدالت خواهی است این تظاهرات اعتراضی به شونیزم جنایتکار است.این تظاهرات نشانگره دفاع ازغیرت و شرف وناموس آذربایجان است . قرار ما اول مهر ماه 1/7/1385 بازار تبریز ساعت 4. ارومیه مقابل سازمان آموزش و پرورش خیابان امام چهار راه خیام ساعت5. سولدوز مقابل سازمان آموزش و پرورش ساعت 5 .

تظاهرات تهران ساعت 10صبح در مقابل سازمان ملل-185 قائم مقام فراهانی ( نبش قائم مقام فراهانی و خیابان دهم)خواهد بود .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر