۱۳۸۵ مهر ۸, شنبه

آزادی

آزادی را به هر طریقی و به هر قیمتی هم که باشد بدست می آوریم خواه با استقلال ارضی باشد یا استقلال سیاسی با بقاء نظام جمهوری اسلامی باشد و یا با از بین رفتن آن

وقایع اخیرآذربایجان نشان می دهد ملت آذربایجان سر انجام فریاد نخبگان خود را شنید و اینک قدم به قدم به سوی آزادی از اسارت فاشیسم فارس می رود.

ما به یاری خداوند متعال این آزادی را به هر طریقی و به هر قیمتی هم که باشد بدست می آوریم خواه با استقلال ارضی باشد یا استقلال سیاسی با بقاء نظام جمهوری اسلامی باشد و یا با از بین رفتن آن هرقومی ویا هرحکومتی هستی خود را با اسارت ما پیوند دهد هر عاقبت تلخی ببیند نباید غیر از خود کسی را ملامت کند.

نخبگان ملت ما همیشه مسئولین جمهوری اسلامی را از راه نازیسم مآبانه ای که در مورد ملل غیر فارس ایران ومنطقه خاصه ملت بزرگ آذربایجان در پیش گرفته بر حذر داشته اند اما آنها بر خلاف انتظار بر تداوم سیاستهای رنگ باخته قرن اخیر اصرار می ورزند.

ما بر این اعتقادیم اگر مسئولین جمهوری اسلامی به این سیاستهای خود فیصله داده و به همان شعار اصلی خود یعنی اسلامیت تکیه کند به مرور زمان وبا جبران مافات مشکل ملل غیر فارس با حکومت وملت فارس در چارچوب ایران اسلامی حل خواهد شد.

مسئولین جمهوری اسلامی از خود بپرسند چرا باید با این قیمت گزاف بر آسمیله و یکسان سازی زبان و فرهنگ ملل ایران ادامه بدهند؟

می خواهند چه کار کنندوچه چیزی را ثابت کنند؟ آیا گسترش نامشروع ملیت آریایی و زبان فارسی برای آنها مهمتراز دین اسلام است؟ آیا نظام جمهوری اسلامی واسلامیت مورد ادعای آنها توان اداره یک کشور کثیرالمله با حفظ زبان و فرهنگ خودشان را ندارد؟ و یا به دلیل عدم شجاعت در قبول اشتباهات گذشته می خواهند دست به انتحار سیاسی می زنند؟

ما با آنکه یقین داریم حرکت ملی ما به هر طریقی که باشد منتج به آزادی خواهد شد لکن باز به حکومت جمهوری اسلامی توصیه می کنیم سر منطق بیایند و دست از این کارهای بد عاقبت بردارند چرا که ما آزادی خود را منحصرا در فنای این حکومت جست و جو نمی کنیم مگر اینکه آنان خود چنین خواهند و دوستی با ارامنه این دشمنان تاریخی و بی رحم امت اسلام را بر دوستی با ما ترجیح دهند.

همچنین به سیاسیون و نخبگان ملت فارس متذکر می شویم ما دو مللت قدرمتیقن هزارسالی با هم زندگی کر ده ایم و هر سرنوشتی در آینده داشته باشیم از همزیستی به عنوان دو همسایه ناگزیر هستیم چرا با دست برداشتن از اجحاف و تمامیت خواهی در یک کشور زندگی نکنیم؟

ما از شماحاکمان نظام معجزه و سحر نمی خواهیم فقط کافی است حقیقتی به نام زبان و فرهنگ ملل غیر فارس را به رسمیت بشناسید و دست از شئوونیسم اختلاف بر انگیز بردارید شما برای اعتماد سازی و جبران گذشته به اندازه کافی دیر کرده اید امیدواریم بیش از این دیر نکنید که برای ملت و کشورتان نوشداروی بعد از مرگ نیاورید ما منتظر پاسخ مثبت شما هستیم اجرای اصل پانزده قانون اساسی خودتان که مشیر به حداقل حقوق ماست آغازخوبی برای اعتمادسازی بین ما و شما خواهد بود هر چند این کاردرمیانه سال تحصیلی جدید باشد .

عبدالعزیز عظیمي قدیم

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر