۱۳۸۵ مرداد ۲, دوشنبه

ماجراهای احمدی نژاد و نشان بوزقورد

هفته نامه آوای ماکو ، یکی از نشریات استان آذربایجان غربی که در شهر ماکو منتشر می شود، به دلیل چاپ تصویری از محمود احمدی نژاد که در آن انگشتان دست وی به نشانه بوزقورد (گرگ های خاکستری) بالا رفته بود از دکه های روزنامه فروشی سطح شهرهای استان جمع آوری شد. تصویر محمود احمدي نژاد در حال نشان دادن نشان بوزقورد بر صفحه نخست این نشریه در شماره 155 و در تاریخ 30 تیر ماه چاپ شده است.
این هفته نامه در کنار تصویر رییس جمهور نوشته است :” …گفتنی است در جریان اعتراضات اخیر آذربایجان کلیه کسانیکه چنین علامتی را (بوزقورد) در مجامع رسمی از خود نشان می دادند، به علت تضعیف منافع ملی با آنان برخورد شدید اعمال می شد!” جمع آوری این نشریه از امروز ظهر توسط نیروهای دولتی در ارمیه آغاز شد و به فاصله اندکی این نشریه از سطح شهر جمع آوری گردید.
نمایش علامت بوزقورد توسط رییس جمهور ایران در پاسخ به شعارهای مردم مرند در جریان سفر اخیر وی به آذربایجان شرقی صورت پذیرفته بود. این عمل وی بازتاب هایی در نشریات آذربایجان شمالی (جمهوری آذربایجان) داشت به نحوی که سایت دولتی بازتاب عکس العمل این نشریات را نوعی سواستفاده و تلاش برای ایجاد جنجال تبلیغاتی عنوان کرد. این سایت به نقل از یکی از نزدیکا احمدی نژاد هرگونه استفاده رییس جمهور ایران از نشانه های غیر ملی را رد کرد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر