۱۳۸۵ مرداد ۳, سه‌شنبه

چند خبر از دستگیرشدگان تبریز

نگرانی شدید خانواده مهندس امانی از وضعیت وی
بنا به برخی اخبار مهندس غلامرضا امانی به همراه چند زندانی دیگر تبریزی از زندان اوین به تبریز منتقل شده است، اما هنوز اجازه تماس با خانواده اش را نیافته است. امانی در روز ششم خردادماه به ستاد خبری اداره اطلاعات دعوت و در آنجا دستگیر شد و در این مدت فقط چند بار به صورت تلفنی از زندان اوین با خانواده اش تماس گرفته است. با توجه به خونریزی معده وی در روزهای اول بازداشت خانواده وی با قطع تماسهای تلفنی به شدت نگران وضعیت وی هستند.
بهروز کریمی زاده بازداشت شد
بهروز کریمی زاده فعال دانشجوئی دانشگاه تهران و سردبیر نشریه دانشجوئی خاک از عصر روز یک شنبه ۱/۵/۱۳۸۵ ناپدید شده و تاکنون خبری از وی به دست نیامده است. با توجه به بازداشت های اخیر دانشجویان به احتمال زیاد وی توسط نهادهای امنیتی بازداشت شده است. او آخرین بار در دانشگاه تهران مشاهده شده و پس از خروج از دانشگاه مفقود گردیده است.
جلال تقوی آزاد شد
بر اساس اخبار دریافتی از اردبیل جلال تقوی فعال حرکت ملی آذربایجان با قید وثیقه از زندان آزادشد.
يک فعال سياسي در تبريز با تأمين قرار وثيقه آزاد شد
سيدمهدي سيد‌‏زاده، از فعالان سياسي تبريز روز يك‌‏شنبه پس از تحمل 27 روز حبس با تأمين قرار وثيقه 20 ميليون توماني خود آزاد شد.
سيدزاده در تاريخ ششم تير ماه جاري بازداشت و از سوي شعبه 16 دادياري تبريز براي وي قرار بازداشت موقت صادر شد كه با تبديل اين قرار به قرار وثيقه،‌‏ اين فعال سياسي تبريزي از زندان آزاد شد.
اتهام سيدزاده كه عضو كانون زندانيان سياسي مسلمان قبل از انقلاب است، تبليغ عليه نظام عنوان شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر