۱۳۸۵ مرداد ۸, یکشنبه

سئوالات اعلمی از وزیر کشور در کمیسیون امنیت ملی

مبنای انتصاب استاندار آذربایجان شرقی / مجوز 300 میلیارد تومان هزینه های بدون سند در شهرداری تهران
سئوالات نماینده تبریز از وزیر کشور در خصوص مبنای انتصاب استاندار آذربایجان شرقی، مبنا و مجوز 300 میلیارد تومان هزینه ‌های بدون سند در شهرداری تهران و اقدامات در شهرهای کلیبر و هوراند در تیر ماه 85 در کمیسیون امنیت ملی مجلس طرح می‌ شود. به گزارش خبرگزاری "مهر"، اعلمی نماینده‌ مردم تبریز در سئوال اول خود از وزیر کشور در خصوص مبنای انتصاب استاندار آذربایجان شرقی سئوال کرده و در توضیح سئوالش آورده است: مبنای انتصاب یک فرد دیپلمه یا فوق دیپلم، غیر سیاسی و ناآشنا با خواستگاه و مناسبات ویژه حساس استان آذربایجان شرقی در سمت استاندار و هم‌چنین انتصابات معطوف به نظامیان در مسوولیت‌های مختلف در این استان چیست؟
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در تشریح سوال خود، آذربایجان شرقی را یکی از بزرگ‌ترین و در عین حال از حیث موقعیت و ساختار فرهنگی و سیاسی یکی از سیاسی‌ترین و حساس‌ترین استان‌های کشور دانست و تصریح کرد: استانداران در حوزه‌ ماموریت خود نماینده عالی دولت مسئول اجرای سیاست عمومی دولت می‌باشند. در عین اینکه حفظ نظم عمومی و آرامش حوزه ماموریت نیز از مس ئولیت‌های مخصوص استانداران است.
وی می ‌افزاید: انتظار می ‌رود استاندار منصوب در استان آذربایجان شرقی فردی مطلع، توانمند، مدیر، مدبر، مجرب، سیاستمدار و آشنا به اوضاع و احوال و مناسبات و ویژگی ‌های خاص آذربایجان باشد.
در این راستا، اعلمی از وزیر کشور خواسته است که بنا به مراتب اعلامی پاسخ دهد:
1- انتصاب یک فرد غیرسیاسی، ناآشنا به مناسبات و خاستگاه و مقتضیات استان موصوف، در سمت استاندار این استان با کدام توجیه و استدلال صورت گرفته است؟ زیرا نارضایتی عمومی در استان و عملکرد ناصواب و به دور از تدبیر مشارالیه در طول مدیریت خود و به ویژه حوادث اخیر آذربایجان موید نادرست بودن این انتصاب است.
2- طبق موازین قانونی موجود حداقل مدرک مورد نیاز جهت احراز پست استانداری، لیسانس می‌باشد. انتصاب فردی با مدرک پایین‌تر از مدرک لیسانس و اصرار روابط عمومی استانداری بر مهندس معرفی کردن وی به ادارات مختلف با کدام توجیه صورت گرفته است؟
3- نظامی کردن مدیریت استان مذکور و انتصاب نظامیان ناآشنا به امور محوله در پست‌های مختلف سیاسی و فرهنگی و اجتماعی با کدام توجیه و استدلال صورت می‌گیرد؟
همچنین نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر و نماینده‌ مردم زنجان و طارم درخصوص مبنا و مجوز سیصد میلیارد تومان هزینه ‌های بدون سند طی سال‌های 82 و 83 در شهرداری تهران و هم‌ چنین برگزاری جشن‌های پیروزی ‌های احمدی ‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری از پورمحمدی، وزیر کشور سوال خواهند کرد.
اکبر اعلمی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و سید جلال حسینی نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در شرح سوال خود از وزیر کشور به گفته رییس کمیسیون برنامه و بودجه‌ مجلس استناد کرده و در مورد هزینه شدن سیصد میلیارد تومان از شهرداری تهران، بدون تصویب شورای شهر و بدون سند سوال کرده و خواستار پاسخگویی به سوالات ذیل شده‌اند:
الف) مبنا و مجوز هزینه‌ مذکور چیست؟
ب) عوامل تخلف چه کسانی هستند و با متخلفین چه برخوردی شده است؟
ج) مبلغ مذکور در چه مهلت هزینه شده است؟
د) منابع مالی خرید شیرینی، شکلات، گل و ... برای جشن‌های پیروزی احمدی ‌نژاد از چه محلی تامین شده است؟
به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، همچنین اکبر اعلمی و ارسلان فتحی ‌پور در شرح سوال خود با اشاره به مسدود شدن ورودی‌ های منتهی به کلیبردر تاریخ ‌های 8، 9، 15 و 16 تیر ماه 85 از وزیر کشور سوال خواهند کرد.
این دو نماینده‌ مجلس شورای اسلامی در توضیح سئوالشان آورده ‌اند: این اقدام غیرقانونی در 15 و 16 تیر ماه موجب شرکت نکردن بیش از 100 نفر از داوطلبان در کنکور سراسری شده است.
بنابراین اعلمی و فتحی ‌پور با اشاره به مصوبه‌ شورای عالی امنیت ملی از حجت‌الاسلام پورمحمدی خواهند خواست تا در خصوص:
1- مبنا و مجوز قانونی مسدود کردن مبادی ورودی به شهرستان کلیبر و پلیسی و امنیتی کردن منطقه‌ مذکور و مسیرهای منتهی به کلیبر که همراه با آزار و اذیت و ایجاد مزاحمت برای اهالی و تردد کنندگان و مسافرین بوده، چیست؟
2- جریمه‌ اتومبیل‌های مسافرکش با کدام مجوز صورت گرفته است؟
3- مبنای شرعی، اخلاقی و قانونی برخوردهای تند و زننده ماموران با مردم چیست؟
4- مسئولیت ناکامی شرکت کنندگان در کنکور سراسری از حضور در آزمون کنکور سراسری به عهده‌ چه کسی است و افرادی که به دلیل جلوگیری ماموران موفق به شرکت آزمون کنکور سراسری نشده‌اند چگونه باید حقوق خود را استیفا نمایند؟
5- مسئولیت اقدامات استاندار و مسوولان سیاسی، انتظامی و سایرنهادها به عهده چه کسی است؟
6- چرا با ناامن و پلیسی و امنیتی کردن منطقه کلیبر و قلعه بابک در ایام مذکور مانع از کسب و کار مردم و رونق اقتصادی در این منطقه‌ توریستی ‌شدید؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر