۱۳۸۵ مرداد ۳, سه‌شنبه

آخرین اخبار از وضعیت برخی زندانیان آذربایجان – تبریز

طبق اخبار رسیده جهانبخش بخت آور در طول مدت بازداشت خود در اطلاعات سپاه در معرض شدیدترین شکنجه های جسمی و روحی روانی قرار گرفته است.
بنا به اظهارات وی ضرب و شتم فیزیکی ، پخش کاست ضبط شده صدای برادرش « چنگیز بخت آور » که گویا حکم اعدام برایش صادر شده، تحت فشار دادن برای تماس اجباری با خانواده برادرش و پرسیدن محل اعلامیه های پخش شده برای اجتماع قلعه بابک جهت سندسازی برای اعلام جرم و ….. نمونه هایی از انواع شکنجه های روحی و جسمی بوده است که به منظور اخذ اعترافات اجباری و تن دادن به خواسته های مامورین رژیم بر روی وی صورت گرفته است. شدت این شکنجه ها به حدی بوده است هنوز آثار کبودی های حاصل از آن در بدن زندانی هویدا بوده و مدتی دچار شک روانی شده بوده و بی دلیل با خود حرف می زده است! . هم اکنون جهانبخش از بازداشتگاه سپاه به زندان تبریز منتقل شده و بمانند سایر زندانیان از داشتن وکیل و محاکمه در دادگاه قانونی محروم است.
باتوجه به چنین شرایطی هرگونه اعتراف در مدت بازداشت غیرقابل قبول و غیرمعتبر بوده و فاقد وجاهت قانونی می باشد.
بنا به اطلاعات دریافتی شب چهارشنبه مورخه 28 تیرماه 1385 زندانیان زندان اوین تهران به زندان تبریز منتقل شده اند. گویا برادر علی حامد ایمان در فرودگاه تبریز موفق به دیدار وی شده است! و با وی صحبت نموده است.بدین ترتیب مهندس غلامرضا امانی- چنگیز بخت آور- حیدراوغلو - حسن ارک ( حاجی ابوئی)- علی حامد ایمان هم اکنون در زندان تبریز به سر می برند. بدلیل عدم ملاقات زندانیان اطلاعات دقیقی از سلامتی جسمی و روانی آنان در دست نیست. اما آنچه از لحن گفتگوی زندانیان مشهود است حاکی کاهش نسبی فشارها میباشد. همسر چنگیز بخت آور بعد از مراجعات متعددی که طی هفته های گذشته به دادسرا و زندان تبریز نموده است هنوز جواب قانع کننده ای دریافت نکرده و قاضی پرونده هر گونه جواب را به روز شنبه (امروز 31 تیر ) موکول نموده بود که امروز نیز بنا به گفته مسئولین دادسرا ( گویا ) تمامی قضات به مرخصی رفته اند.! اما احتمال این می رود که امروز در رایطه با زندانیان دستگیر شده در سسلسله قیامهای ماه گذشته (خرداد) آذربایجان جلسه ای داشته باشند.؟! این همه در حالی است که هم اکنون بیش از 2 ماه از حبس غیر قانونی آنان و سایر زندانیان آذربایجان از جمله عباس لسانی ، جواد عباسی ، مهندس راشدی، صالح کامرانی ، حسن دمیرچی و … در شهرهای مختلف می گذرد که این نقض آشکار و گسترده حقوق بشر و قوانین مندرج در قانون مدنی حاکم در کشور توسط رژیم جمهوری اسلامی میباشد . هم اکنون نامه ها و درخواست های متعددی از سوی سازمانهای بین المللی از جمله عفو بین الملل و پارلمان اروپا مبنی بر رعایت حقوق بشر و حقوق زندانی و آزادی زندانیان سیاسی آذربایجان و محاکمه عادلانه آنان به دولت ایران ارسال گردیده که تاکنون با بی توجهی مسئولین رژیم اسلامی مواجه شده است.
لازم به ذکر است حسین احمدیان دانشجوی فوق لیسانس جامعه شناسی ( سوسیولوژی) در دانشگاه ترکیه نیز ساعت 5 عصر امروز بعد از تحمل بیش از یک ماه زندان بطور موقت آزاد شده است. از جزئیات نحوه آزادی وی اطلاعی در دست نیست.

به امید آزادی آذربایجان از زندان شوینیزم آریایی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر