۱۳۸۵ مهر ۲۰, پنجشنبه

سايتها و ماهواره هاي آذربايجاني در رتبه نخست فيلترينگ

سايتهاي فعال ٫ وبلاگهاي خبري و حتي شخصي در سطح وسيعي فيلتر شده اند. اين فيلترينگ همانگونه که انتظارش ميرفت تنها در محدوده آذربايجان اوج دارد. در مناطق ديگر فيلترينگ بسيار کم و حتي اعمال نميشود. ماهواره هاي جمع آوري شده در آذربايجان در مقام نخست بوده و درصد بکارگيري خشونت نيز در مقام اول قرار دارد.

شرکتهاي ارائه دهنده خدمات کامپيوتري به نام رژيم و زير نظر رژيم اقدام به فيلترينگ ميکنند. در اين ميان با داشتن اعتقاد به اصيل بودن نژاد فارس و ايراني بودن همه ملتها! مديران اين شبکه هاي مافيايي نيز سليقه شخصي خود را افزوده و در واقع فلفل ماجرا را بيشتر ميکنند. امروزه کار به جايي رسيده که حتي بازديد کنندگان در خارج از ايران نيز قادر به ديدن برخي وبلاگها نيستند٫ چرا که ارائه دهنده سرويس وبلاگ (مثلا بلاگفا يا بلاگ اسپات و يا پرشين بلاگ) فيلترينگ را محدود به مرز ايران نکرده و آنرا جهانشمول اعمال ميکنند. به اين ترتيب نه تنها ملتهاي محصور در ايران را خدايي ميکنند! بلکه اين لطف را بزور در حق افراد گريخته از آن زندان نيز مرحمت ميفرمايند. وبلاگها و وب سايتهاي مثلا ضد رژيم و ضد اخلاق اسلامي مانند ؛هودر؛ ٫ ؛تکتاز؛ ٫ ؛بي.بي.سي؛ و يا حتي ؛راديو فردا؛ به راحتي در دسترس هستند اما…

وبلاگهايي مانند کميته دفاع از زندانيان سياسي آذربايجان (حقوق بشر - آسمک) و يا اورمو نيوز (خبري) از جمله اين سايتها هستند. جملات مشمئز کننده فارسي به بازديد کننده القا ميکند که گويا اين سايتها کارهاي خلاف !! انجام ميداده اند و به همان دلايل! فيلتر شده اند تا مردم را از راه راست دور نکنند. کارهاي خلاف مانند پولشويي و قاچاق انسان و اسلحه و يا ايجاد تجمعات تروريستي که توسط افراد گوناگون از مليتهاي متفاوت انجام ميگيرد مورد عنايت فيلترينگ اسلامي قرار نميگيرند اما وقتي سخن از آذربايجان و منافع ملت تورک در ميان باشد٫ حتي نفس کشيدن نيز خلاف شرع محسوب ميشود.

جا دارد از فعالان آذربايجاني دعوت شود تا در اين موضوع دخالت بيشتري داشته باشند. اينترنت پديده اي بسيار قدرتمند و بدون رقيب است که کم کم دارد در ميان اقشار مختلف ملت آذرابجان مقام خود را پيدا ميکند. بهتر است از امروز به فکر ايجاد پايگاههاي معتبر و قوي با پشتيباني تخصصي باشيم.

۱ نظر:

Milad ميلاد گفت...

واقعیته. وبلاگ من هم برای بار پنجم فیلتر شد و من تا به حال 5بار تغییر مکان داده ام

ارسال یک نظر