۱۳۸۶ بهمن ۶, شنبه

اعلمی باید تائید صلاحیت شود

در شرایط امروزی وجود مخالفین قانونی و منتقدان در درون حاکمیت یکی از مولفه هائی است که همواره برای سنجش میزان دموکراسی و مردم سالاری وتحمل پذیری مخالفان در جوامع محسوب گردیده و عدم رعایت چنین مواردی ، مستمسکی برای تحت فشار قرار دادن حکومتها از طرف برخی قدرتهای جهانی بکار گرفته میشود.

همواره با درنظر گرفتن این موضوع که اکثر مدیران ومسئولین اجرائی بنا به ملاحظات موقعیتی واداری وتشکیلاتی از بیان ناهنجاریها و واقعیات موجود در جامعه محرومند این وظیفه سنگین ومهم بردوش نمایندگان مردم در نهادهای انتخابی بخصوص مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مردم در مجلس نهاده شده است.

ودر این مورد کسی به عنوان نماینده واقعی مردم در نزد افکار عمومی شناخته میشود که علاوه بر رسیدگی به مشکلات موجود در حوزه های خویش وتلاش در بهبود شرایط موجود ،در دفاع از حقوق ایشان(مردم) از هیچ کوششی فرو گذار نبوده ودر تمام زمینه ها در ایفای وظیفه نظارتی وقانونگذاری بجز منافع ومصالح ملی به موردی دیگر توجه ننموده و در این راه در برابر موانع و مخالفین حقوق مردم از هیچ تلاشی دریغ نورزد.

در این میان نام اعلمی نماینده مردم تبریز در مجلس برای اکثر سیاسیون در سطح ایران وجهان شناخته شده است نامی که همواره از وی بعنوان نماینده ای شجاع ،جسور،دارای صراحت لهجه،دارای استقلال فکری،دارای اطلاعات و آگاهی وبینش کافی در اکثر زمینه های سیاسی ،اجتماعی،اقتصادی،فرهنگیومنتقد ی منصف وبی پروا،فردی سالم از نظر سلامت مالی،اخلاقی،سیاسی و… یادمیشود.

اعلمی از معدود نمایندگان مردم در مجلس است که به گواه اکثرکسانی که حتی شناختی نسبی از وی دارند،نکته ای منفی وسیاه در کارنامه زندگی خویش نداشته وموردی از او تابحال شنیده یا منتشر نگردیده است چرا که اگر بود تابه امروز هزاران بار توسط مخالفان وی منتشر گردیده بود.

اعلمی نماینده ای است که در طول 8 سال نمایندگی اش به همگان اثبات نمود که فارغ از تعلقات و مسائل گروهی وجناحی ، اکثرا در مواجهه با تمامی اتفاقات و مسائل همواره نگاهی فرا جناحی داشته وبجز منافع مردم و کشور به چیز دیگری نیاندیشیده وتنها به وظیفه اصلی خویش که همانا ایفای نقش قانونگذاری ونظارتی است به نحو احسن عمل نموده ودر این مسیر همواره با انتقادات تند وآتشین وگزنده اش عرصه را بر مدیران ومسئولین و کارگزاران اجرائی تنگ نموده وآنان را به چالش کشانده است.

با این اوصاف و با کمال تاسف طی روزهای اخیر شاهد این موضوع بوده وهستیم که صلاحیت اعلمی برای شرکت در هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از طرف هیات اجرائی انتخابی توسط فرماندار دولت نهم رد گردیده و استناد ایشان برای این رد صلاحیت تحقیقات محلی عنوان شده است که بحث در رابطه با قانونی یا غیر قانونی بودن این بند(تحقیقات محلی) را به متخصصان وحقوقدانان واگذار نموده وبه نکاتی هر چند کوتاه اشاره میکنیم:

اعلمی حتی در صورت رد صلاحیت قطعی فقط تاوان مقابله با نقاط تاریک و سیاه قدرت و ثروت و نیز مقابله با مخالفان مردم سالاری و دموکراسی ودفاع از حقوق بحق قانونی مردم وپیگیری بی پروای مطالبات مردم ایران وبخصوص آذربایجان در تمام زمینه ها را پرداخته است.

و به بیانی دیگر مخالفان وی و منش اوبراین موضوع ناآگاهند که حتی در صورت موفقیت نهائی دراعمال فشار بر نهادهای تصمیم گیر برای رد صلاحیت او نه تنها به یک پیروزی ارزشمندی دست نخواهند یافت بلکه باعث تثبیت بیشتر موقعیت ونام اعلمی در تاریخ شده و برای همیشه نام اعلمی را در تاریخ با عنوان نماینده واقعی ونترس وشجاع ملت ایران ثبت کرده واو را به عنوان قهرمان ملی درذهنها نگه خواهند داشت .

وآیا این افراد جدا از مسائل حزبی و حناحی به این موضوع اندیشیده اند که حذف اعلمی از صحنه که همواره از وی به عنوان نماد و مظهر بارز تحمل پذیری نظام در مقابل منتقدان داخلی وقانونی یاد میشود چه بازتابها و نتایجی در سطح کشور ودنیا خواهد داشت؟
و اینجاست که شورای نگهبان در پاسداری ازحقوق مردم در برابر برخوردهای جناحی وگروهی وظیفه ای بس سنگین خواهدداشت چرا که شورای نگهبان با درنظرگرفتن سلامت کامل مالی،اخلاقی،سیاسی،دینی و…. داوطلبین وبخصوص اعلمی میتواند با تائید صلاحیت ایشان علاوه بر افزایش مشارکت عمومی وتقویت روح دموکراسی وبی طرفی درانتخابات به عنوان نهادی محبوب و قاطع و منصف در اذهان مردم وافکار عمومی نقش بسته و زمینه را برای حضور حداکثری وفعالیت سایر تفکرات و گروههای درون حاکمیت مهیا ساخته واز بوجود آمدن جامعه ای تک صدائی جلوگیری بعمل آورد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر