۱۳۸۶ دی ۲۶, چهارشنبه

هيئت وزيران تصويب كرد: گشايش سركنسول‌گري ارمنستان در تبريز

هيأت وزيران با گشايش سركنسولگري دولت جمهوري ارمنستان در شهر تبريز موافقت كرد. به گزارش ايسنا، هيأت وزيران بنا به پيشنهاد وزارت امور خارجه با گشايش سركنسولگري دولت جمهوري ارمنستان در شهر تبريز با رعايت عمل متقابل موافقت كرد. اين مصوبه از سوي معاون اول رئيس‌‌جمهور براي اجرا ابلاغ شده است.

نگاهي به حضور و سرمايه گذاري ارمنستان در استان اردبيل تابستان سال 83 هيأت سياسي ـ تجاري ارمني به بهانه سرما يه گذاري و ايجاد روابط بازرگاني با بازرگانان و صنعتگران اردبيل به اين استان سفر نمودند. پس از ورود اين هيأت به استان اردبيل مشخص شد که تعدادي از مسئولان‌ ارمني منطقه اشغال شده قره‌باغ کوهستاني نيز در اين جمع حضور دارند و پس از انتشار اين خبر، تعدادي از فعالان هويت‌‌طلب اردبيل از جمله عباس لساني، طي نامه‌اي به فرمانداري اردبيل خواستار اخذ مجوز براي برگزاري تحصن شدند اما سروري، فرماندار وقت اردبيل، به اين درخواست قانوني جواب رد داد. فعالان اردبيل به نشانه اعتراض به سفر هيأت ارمني، در مسجد سرچشمه اردبيل تحصن کردند که تحصن اين افراد با يورش نيروهاي امنيتي و ضرب وشتم و نهايتا بازداشت اين افراد پايان پذيرفت.

در همان زمان کارخانه چرم مغان اردبيل که به واسطه سوءمديريت ورشکست شده بود توسط محمد علي غريباني، نماينده سابق اردبيل در مجلس و کانديداي كنوني، خريداري شد تا با واگذاري اين کارخانه به ارامنه زمينه حضور آنها در اردبيل فراهم گردد.

اقدامات بعدي اين هيأت بازديد از مجتمع کشت و صنعت مغان و باغات ميوه شهرستان مشکين‌شهر (خياو) بود اما با توجه به جنايات ارمنه د ر منطقه قره‌باغ و وجود جو منفي نسبت به اين دولت در بين اهالي آذربايجان تمامي نقشه‌هاي ارامنه جهت حضور در استان اردبيل به بهانه سرما يه گذاري ناکام ماند تا اين‌که طي ماه جاري اعلام شد که دو شرکت ارمني بار ديگر قصد حضور در استان اردبيل را دارند اين بار به بهانه استخراج آلومينا و ساخت سيمان مقاوم در برابر سرما.

اعلام آمادگي اين دو شرکت براي سرمايه‌گذاري در اردبيل با انتقال عباس لساني به زندان اهر همزمان گرديد.

امروز نيز خبر موافقت هيأت‌ دولت با تاسيس سر کنسولگري ارمنستان در تبريز منتشر گرديد به نظر طي ماه‌هاي اخير دامنه حضور ارامنه در نطقه آذربايجان گسترش خواهد يافت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر