۱۳۸۶ دی ۳, دوشنبه

نامه به ریاست فدراسیون جهانی فوتبال فیفا

ریاست فدراسیون جهانی فوتبال فیفا
ریاست فدراسیون فوتبال اسیا آ.ف. ک
عالی جنابان
بخش بزرگ جمعیت ایران را ترکهای آذربایجانی تشکیل میدهند. ترکهای آذربایجانی در تمامی منطقه غرب ایران و بخش عمده مرکز و شمال ایران ساکن هستند. این مناطق با اینکه فعلا محدوده خاک ایران به حساب می آید اما از طرف عموم واگاهان به مسائل ایران آذربایجان جنوبی نامیده میشود. به جرأت میتوان گفت تمامی فوتبالیستهای بنام ایران از جمله علی دائی و کریم باقری از ترکهای آذربایجان جنوبی میباشند.
متاسفانه رژیم اپارتاید حاکم برایران در ادامه سیاستهای نژاد پرستانه خود و ترس از تجمع ترکهای آذربایجانی و مطرح شدن هویت ملی انها ،ضربات جبران ناپذری را بر ورزش آذربایجان جنوبی وارد کرده که نتیجه آن منزوی شدن جوانان ترک آذربایجان از ورزش از جمله فوتبال شده. شونیسم حاکم فارس نام مکانهای ورزشی آذربایجانی را که با پول مردم آذربایجان ساخته شده از ترکی آذربایجانی به فارسی تبدیل کرده. شونیسم حاکم فارس با پرونده سازی برای تماشاگران وحامیان ترک آذربایجانی مانع حضور آنها برای تشویق تیمهای آذربایجانی میشود. فوتبال آذربایجان ستارگان زیادی تحویل فوتبال آسیا داده اما سیستهای نژادپرستانه رژیم ایران چند سالی است که مانع حضور تیمهای آذربایجانی حتی در لیگ برتر ایران میشود.
دنیا برخورد مناسب فدراسیونهای ورزشی با رژیم آپارتاید وقت آفریقای جنوبی را به یاد دارد وآن را تحسین میکند. بر همگان روشن است اهداف فیفا تماما غیر سیاسی میباشد و کشورها عضوع و ظیفه دارند که اساس نامه فیفا را رعایت کنند. تیم ملی فوتبال ایران نیزیکی از شرکت کنندگان دور مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۸ افریقای جنوبی میباشد!
۳۵ ملیون ترک آذربایجانی به همراه دیگر وجدانهای بیدار از شماها انتظار دارند که طبق اساس و ائین ناهای فیفا تیم فوتبال ایران را از فدراسیونها به علت تبعیض نژادی اخراج کنید وگروهی را برای تحقیق بیشتردراین مورد به طهران وتبریز یایتخت آذربایجان جنوبی و دیگر نقاط اعزام کنید.

باسپاس و احترام
مدفعان حقوق ترکهای آذربایجانی
اتیلا قیزلباش
۰۰۴۵۲۸۳۴۱۸۳۷

۱ نظر:

آراز گفت...

منيم يولداشيم سلام
سيزين وبلاگيزي گوردوم و چوخ سوينديم
من سيزين سايتيزي لينك ائتديم .
منه ده باش وئرين.

ياشاسين آذربايجان ايگيت لري

ارسال یک نظر