۱۳۸۵ آذر ۱۳, دوشنبه

يك استاد دانشگاه آتاتورك از شيوه‌هاي شكنجه‌ي اتباع ترك توسط ارامنه پرده برداشت

به نوشته‌ي روزنامه‌ي زمان، يك استاد داشنگاه آتاتورك از شيوه‌هاي شكنجه‌ي اتباع ترك توسط ارامنه پرده برداشت.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) به نقل از روزنامه زمان، بتول اصلان، استاد راهنماي دانشگاه آتاتورك تركيه در كتاب خود كه براساس خاطره‌ها، شواهد و حفاري‌ها تحت عنوان "ماجراي ارامنه در ارزروم" به رشته‌ي تحرير درآمده از اسراري راجع به شيوه‌هاي بكار گرفته شده توسط اراذل و اوباش ارمني بر ضد ترك‌ها پرده برداشته است.

اصلان معتقد است روسيه مسوول نسل كشي ترك‌ها بوده و مبناي ادعاي خود را اعلاميه‌ي شماره 13 دولت روسيه كه به موجب آن ارامنه به انواع تسليحات، مهمات مجهز شده بودند قرار داده است.

وي مدعي شده هنگامي كه اروپايي‌ها از اقليت براي پيشبرد اهداف خود جهت سرنگوني امپراطوري عثماني‌ها پس از سال 1850 بهره بردند از فرصت پيش آمده استفاده كرده و با كسب قدرت مضاعف از سوي غرب مرتكب جناياتي در سال 1918 شدند.

طبق تحقيقات محققين ارامنه به روش‌هاي زير ترك‌ها را شكنجه مي‌كرده‌اند. اراذل و اوباش ارامنه سرهاي مردم بي‌گناه را از تن جدا مي‌كردند و جمجمه‌هايشان را در هم مي‌شكستند. اجساد آنان را مي‌سوزاندند كودكان را مقابل مادرهايشان مي‌كشتند، انگشتانشان را قطع و بازوهاي دختران جوان را علاوه بر تجاوز جنسي از بدن جدا مي‌كردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر