۱۳۸۵ آذر ۱۸, شنبه

رویگردانی نویسندگان و هنرمندان آذربایجان شمالی از دین اسلام

پنج نفر ديگر از نويسندگان و هنرمندان در جمهوري آذربايجان رويگردانی خود از اسلام را اعلام کردند.

جنبش رويگردانی از اسلام همچنان ادامه دارد!

پنج تن دیگر از نویسندگان و هنرمندان جمهوری آذربایجان در ابراز همبستگی با رافیق تقی نویسنده مقاله "اروپا و ما" رويگرداني خود از دین اسلام را اعلام کردند.

بر اساس گزارش خبرگزاری توران که روز پنجشنبه ۷ دسامبر در روزنامه های اکسپرس و 525 منتشر شده است، این افراد فتوای آیت الله فاضل لنکرانی مبنی بر محکوم بودن نویسنده و منتشر کننده مقاله اروپا و ما به مرگ را دليل اعلام دست کشيدن خود از اسلام اعلام کرده اند.

روزنامه اکسپرس عنوان اصلی خود را به این موضوع اختصاص داده و نوشته است: "بازگشت از دین ادامه دارد."

این روزنامه اسامی هنرمندان و نويسندگان را به این ترتیب اعلام کرده است: ایلقار جهانگیراف ، دارنده لقب دولتی هنرمند حرفه ای ( امکدار آرتیست) / آیدین خان ، نویسنده / میرمهدی آقا اوغلو داستان نویس / یاشار اسن نقاش / دنیز گوچپینار نوازنده ترکیه ای .

روزنامه اکسپرس یادآوری کرده است که پیش از این نیز یک عده از نویسندگان ( روزنامه نگار) جمهوري آذربايجان به همین علت رويگرداني خود از اسلام را اعلام کرده بودند.

روزنامه 525 چاپ باکو نیز همین خبر را با عنوان "یک گروه از کارکنان فرهنگی از دین اسلام خارج شدند" به چاپ رسانده است.

طی هفته های اخیر نشریاتی از قبیل " آلما " / " خلق جبهه سی " / اولایلار چاپ باکو نیز به اعتراض و نقد شديد دین اسلام و و فتواي قتل رافق تقي و سمير صداقت اوغلو از طرف فاضل لنکرانی و بنی فضل پرداخته و به طور آشکاری مطالب انتقادي شديد اللحني را در قالب طنز و سایر مطالب در خصوص احکام انسان ستيزانه اسلامی از جمله فتوا منتشر کرده اند .

روزنامه هاي چاپ آذربايجان و باکو اين حرکت را بسيار مهم ارزيابي کرده و آن را شروعي بر خروج وسيعتر مردم از دين اسلام ارزيابي ميکنند. فتواي قتل دو نويسنده بدليل نوشتن يک مطلب انتقادي و تبليغات کرکننده و هيستريک جمهوري اسلامي ايران عليه اين دو نفر٬ و صدور فتواي قتل از سوي حکومت اسلامي ايران٬ موجي از اعتراض و انتقاد را در رسانه هاي متعدد آذربايجان دامن زده است. هنرمندان زيادي در اعتراض به اين سياست ضد انساني٬ رسما و علنا دست کشيدن خود از اسلام را در رسانه ها اعلام ميکنند. اين يک حرکت بسيار مهم در کشورهاي اسلام زده است.

کمپين نجات رافق تقي ضمن اعلام شادباش بدليل اين حرکت مهم و شجاعانه دست همه اين هنرمندان را به گرمي ميفشارد و از همگان دعوت ميکند به اين حرکت مهم بپيوندند!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر