۱۳۸۸ مهر ۲۸, سه‌شنبه

آخرین شنیده ها از تیم فوتبال تراکتورسازی

نگاهی به سخنان کریمی و تاج در برنامه نود
نامه جمعی از هواداران تراکتورسازی آذربایجان
نامه ای به مدیر عامل باشگاه فرهنگی!ورزشی سپاهان
تراکتورسازی در لبه تیغ داوری های مسئله دار حاکم بر فوتبال ایران



نگاهی به سخنان کریمی و تاج در برنامه نود
دیروز باز هم برنامه نود پخش شد و باز هم شاهد توهین به مردم آذربایجان در این برنامه بودیم. اول کریمی که در مصاحبه اش با رفتار بچه گانه حرف هایی به زبان آورد که جز از بچه ها در کل کل های کودکانه شان از کسی انتظار نمیرفت! چه برسد از شخصی که یک بازیکن ملی می باشد که ادعای حرفه ای بودن هم دارد! به هر حال کریمی گفت تراکتوری ها باید در خواب ببینند که با وجود استقلال و پیروزی پرطرفدارترین تیم ایران باشند!! ولی باید به ایشان گوشزد کرد نیازی نیست تراکتوری ها خواب ببینند. چون آنها در بیداری و در دنیای حقیقی انحصارها را شکستند و پرطرفدارترین تیم ایران لقب گرفتند. این شمائید که باید در خواب ببینید که روزی در جایگاهی قرار بگیرید که علی دایی در آن قدم نهاده است.

دیروز آقای تاج که یکی از عوامل قرار دادن تیم ملی در حالت سقوط آزاد به شمار می رود، نخواست از قافله عقب بماند و در این گیرودار خواست او هم عرض اندامی کرده باشد. ایشان بدون اینکه مسئولیتی برای سخن گفتن قائل باشند و فیلتری برای سخنانی که از زبانشان جاری میشود داشته باشند در باره حرکت هواداران تراکتور اظهار داشتند "اینها آبروی گناه رو هم بردند!" جداً نمیدانیم آیا وقتی در شهر ایشان یعنی اصفهان به داور انواع فحش های ناموسی داده میشود آبروی گناه نمیرود؟! یا وقتی به ساحت یک ملت با الفاظی به دور از شأن انسانی توهین میکنند آبروی گناه نمیرود و حالا که تراکتوری ها بعد از کلی تحمل، اقدام به اعتراض به داور خطاکار کرده اند آبروی گناه را برده اند؟! اصلا از اینها بگذریم بهتر نیست ایشان به جای توجه به مسائلی که مسئولیتش با کمیته انضباطی است به وظیفه خودشان برسند تا شاید فوتبال کمی از این وضعیتی که برایش به وجود آورده اند تکانی بخورد؟!
من مانده ام چرا وقتی تماشاگران تراکتور داور و تیم های میزبان و میهمان را بعد از باخت خانگی مورد تشویق قرار دادند کسی فیلم بازی را ندید ولی در این ماجرا همه چهار چشمی نگاه میکردند؟!
حالا اون یک ذره شکی هم که باقی مانده بود که کسانی تلاش میکنند به آقای شریفی فشار بیاورند تا تراکتور را محروم کنند از بین رفت و خوشبختانه موضوع برای کسانی که بی تفاوت بودند هم روشنتر شد و این اتفاق آنها را هم به میدان خواهد کشید.
...و در آخر بدانید که ما خدا را داریم و نیازی به دلسوزی مسئولین و افرادی مثل عادل نداریم. اصلا با توجه به گذشته و تجربه ها از اول هم ما از این مسئولین انتظار این را نداشتیم که دید حق گرایانه نسبت به تراکتور داشته باشند. ما همیشه تنها بوده ایم و فقط به خدا توکل کرده ایم. الآن هم با امید به خدا همین رویه را ادامه خواهیم داد و نه تنها هیچگاه از حقمان دست نخواهیم کشید، بلکه این رفتارها ما را به ادامه راهمان مصمم تر خواهد کرد.


نامه جمعی از هواداران تراکتورسازی آذربایجان
به نام یگانه مجری عدل


با سلام و درود بی پایان خدمت شما همشهریان نماینده در مجلس شورای اسلامی.

همانطور که مستحضر هستید دوره ی نهم لیگ برتر فوتبال در سال 88 در شرایطی آغاز بکار کرد که مردمان فوتبال دوست در سرتاسر ایران از ناکامی رسیدن تیم ملی به بزرگترین مسابقات جهانی فوتبال آزرده خاطر شده و دیگر آرزوی خود را در چهار سال آینده جستجو می کردند، این امر باعث شد که در اوایل لیگ صحبت هایی در مورد قهر کردن مردم از فوتبال و سوت و کور شدن استادیوم ها به میان آید.

این فرضیه در حال قوت گرفتن بود که تیمی با ریشه بنام تراکتور سازی بعد از چندین سال ناکامی با مربی محبوبش پا به لیگ برتر گذاشت؛ قبل از بازی هفته ی ششم لیگ تعداد معدودی از ایرانیان از پشتوانه ی عظیم این تیم خبر داشتند.

در بازی ششم تیم که در مقابل یکی از دو شاهزاده ی پایتخت برگزار شد در حدود 90 هزار نفر برای حمایت از تیم محبوبشان به استادیوم یادگار امام (ره) تبریز روانه شدند. (در اینجا خواهشمندیم به این نکته عنایت فرمایید که این دو تیم پایتخت نشین در اکثر شهرستانها بیشتر از تیم میزبان هوادار دارند)

این بازی به نقل از خود فوتبال دوستان پر تماشاگر ترین بازی لیگ تا بدین جا بوده است(حتی بیشتر از شهرآورد پایتخت که جمعی در حدود 75-80 هزار نفر از نزدیک نظاره گر آن بودند و این در حالی بود که برای اولین بار استادیوم آزادی پر نشد)

درادامه ی رکورد شکنی های این تیم در مورخه ی 20/7/88 در پر بیننده ترین برنامه ی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تماشاگران تیم تراکتور سازی عنوان شایسته ی پرشورترین هواداران لیگ را در حضور نور چشمی های پایتخت به حق از آن خود کردند و مجموع آرای آن دو تیم اختلاف 10-11 درصدی به نفع تیم تراکتور سازی داشت.

همانطور که به استحضارتان رساندیم این تیم از پشتوانه ی عظیم مردمی برخوردار است و هواداران در هر صورتی از تیم خود حمایت میکنند (حتی در صورت باخت خانگی که در مقابل سایپا حاصل شد.)

در حال حاضر تیممان در رده ی سیزدهم جدول قرار دارد؛ ولی نکته ای باعث ناراحتی و تا حدودی برانگیخته شدن خشم هوادران شده است اشتباهات غیر عمدی داوران است که البته مهمترین عامل در وضعیت نامناسب تیم بشمار می آید. (مطابق نظر سنجی فعال ترین سایت هوادار تیمهای لیگ برتری)

این اشتباهات از طریق کارشناسان ذبده ی داواری در برنامه های مختلف منجمله نود تایید شده است و هیچ شبهه ای در آنها نیست.

این اشتباهات سهوی این روزها به اولین دغدغه ی هواداران و البته مردم خون گرممان تبدیل شده است، و این هواداران خواستار توجه جدی و رسیدگی مسئولین مربوطه شدند ولی حرکتی که به سود تیم باشد از ایشان دیده نشد؛ چرا که سخت مشغول کنکاش زاویه ی دید داور بازی پرسپولیس و ملوان هستند که یک پنالتی را برای شاهزاده نگرفته است.

ما جمعی از هواداران بی شمار تیم تراکتور سازی از شما نمایندگان دلسوزمان در مجلس شورای اسلامی و البته تنها پناهگاه این مردم عاجزانه خواهشمندیم به صورت قانونی و صمیمی ابر ابهام عمدی بودن این اشتباهات را از چشم و دل این مردم با فعالیت های خود در آن مکان مقدس دور کرده و موجبات خشنودی موکلین و صد البته خدای منان باشید.

لازم به ذکر است که چون این اشتباهات متناوبا صورت گرفته و باعث کسر امتیازات زیادی از تیم شده تحمل و صبر و بردباری این مردم فهیم رو به اتمام است و از آستانه ی تحمل ایشان بدور.

در پایان خود را موظف میدانم از طرف سایر حامیان تیم که از شهرهای اطراف از جمله ارومیه، اردبیل و زنجان و سایر شهر ها برای حمایت از تیم به تبریز می آیند مراتب اعتراض را به اطلاع شما رسانده و خواهش کنم این مقوله ی بسیار حساس و مهم از طرف نمایندگان آن عزیزان در مجلس شوارای اسلامی نیز مورد بررسی قرار گیرد.

با تشکر هواداران تیم تراکتور سازی
 
 
نامه ای به مدیر عامل باشگاه فرهنگی!ورزشی سپاهان


سلام علیکم

در مورد رفتار تماشاگرانتان سخنانی داشتیم که لازم است به شما گوشزد کنیم.شما همیشه در صحبتهای خود از افتخارات ورزشی خود میگویید نایب قهرمانی آسیا ,قهرمانی لیگ برتر ,قهرمانی جام حذفی و...اما هیچگاه از تماشاگران خود سخن به میان نیاوردید تماشاگرانی که گویا از فرهنگ وادب هیچ چیزی به ارث نبرده اند .بعد از آنکه هوادارنتان فرهنگ و ادب والای !خود را قبلا نشان داده بودند از کور کردن سرباز وظیفه تا فحشهای رکیک وبسیار زشتی که برعلیه بازیکنان حریف وحتی بازیکنان خودی داشتند این بر پا را فراتر نهاده ونه به فرد وگروه وتیم بلکه این بار به یک قومیت بزرگ توهین هایی کردند که حتی آن هتاکی ها را شایسته نیست انسان به دشمنان خود بکند چه رسد به هموطنان خود .یه هر حال انتظار میرفت که این هتاکی ها که باعث آزرده خاطر شدن بیش از200میلیون ترک در جهان شد با عذر خواهی باشگاه سپاهان کمی جبران شود اما گویا خود شما نیز به فرهنگ اعتقادی ندارید به هر حال پیشنهاد ما هواداران تراکتور سازی تبریز به شما این است که نام فرهنگی را از عنوان باشگاه خود حذف کنید تا دیگر در این مورد بازخواست نشوید
 
 
نقدی بر عملکرد داوران لیگ برتر
تراکتورسازی در لبه تیغ داوری های مسئله دار حاکم بر فوتبال ایران

آرتان آرمان
داستان داوری بازیهای لیگ برتر ایران مثنوی صد من کاغذ شده است و هر فصل این داوری نامه قطورتر و قطورتر شده و آه و فغان و افسوس تیمهای شرکت کننده در این ماراتن نفسگیر سر به آسمان ساییده و بدون دستیابی به کیفیت و استانداردی در خور لیگی که عنوان حرفه ای را با خود یدک می کشد مسابقات به نقطه انتهایی خود رسیده و حکایت هر سال دریغ از پارسال مصداقی عینی در بازیهای لیگ برتر پیدا می نماید گویی که داوری فوتبال به عنوان یکی از تأثیرگذارترین بخشهای یک مسابقه هرگز نخواهد توانست آرامش و عدالت را در فوتبال کشور برقرار نماید.
در همه جای دنیا نقش داوران در چگونگی شکل گیری نتایج مسابقات فوتبال اجتناب ناپذیر است و بعد از هر مسابقه حرف و حدیث های فراوانی در مورد داوری بازی بمیان آمده و قضاوت بازیها همواره در کانون توجه رسانه ها و مطبوعات قرار می گیرد. فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) تلاش می نماید که با فرستادن مدرسان خود به کشورهای مختلف و برگزاری کلاسها، سمینارها، کارگاه های آموزشی گوناگون و ... کیفیت برگزاری مسابقات را افزایش داده و آن را به لحاظ کمی و کیفی به سطح استاندارد -نه لزوماً ایده آل- نزدیک نماید اما به رغم همه ادعاهایی که در کشور ما در رابطه با افزودن بر کیفیت داوری مسابقات فوتبال می شود داوری بازیها نه فقط از سطح استاندارد، بلکه از سطح متوسط نیز فرسنگ ها فاصله داشته و مکرراً مشاهده می گردد که در پایان بازیهای فوتبال تیمی شادمان از نتیجه بدست آمده زمین بازی را ترک نموده و تیم مقابل مغموم و نالان از وضعیت داوری به امید روزهایی بهتر و داوری کم اشتباه تر پای به مسابقات آینده می گذارد ولی قصه همان است و حکایت همان و دوباره روز از نو و روزی از نو.
کمیته داوران فدراسیون فوتبال با گارد گرفتن بر علیه منتقدان همواره حق را به جانب خودش نگه داشته و رئیس این کمیته بارها با بیان اینکه فدراسیون فوتبال با منتقدان به داوری برخورد خواهد نمود و یا ریشه معترضان به داوری باید خشکانده شود به قدرت نمایی در مقابل ناراضیان پرداخته است. در فصل کنونی فدراسیون فوتبال با اضافه نمودن تبصره ای به قرارداد بازیکنان فوتبال تلاش نموده است از اعتراض آنان به داوران کاسته و به عبارتی دست خود را برای حمایت از داوران بازتر نگه دارد اما به رغم تمامی این ادعاها و اقدامات که بعضاً بازتاب رسانه ای زیادی نیز پیدا می نماید داوری فوتبال ایران در وضعیت بغرنجی قرار داشته و این سؤال را به ذهن علاقمندان فوتبال متبادر می نماید که چرا وضعیت داوری مسابقات هر سال بدتر و بدتر می شود؟
فوتبال ورزشی جذاب و پرطرفدار بوده و ناگفته پیداست که با پیش آمدن اشتباهات فاحش و غیر قابل اغماض زیبایی آن نیز از بین رفته و تأثیرات روانی خیلی مخربی بر روی هواداران تیمها نهاده می شود. سؤالی که پیش می آید این است که اشتباهات داوری تا چه حد مجاز است؟ بعد از هر بازی داورانی که مرتکب اشتباهات تأثیرگذار در نتیجه بازیها شده اند محروم می گردند ولی علیرغم همه این جرایم و مجازات ها فوتبال ایران ضربات سنگینی از وضعیت داوری می بیند. ارتکاب خطاهای آشکار توسط داوران چنین پرسشهایی را در ذهن هر علاقمند فوتبال پدید می آورد که فدراسیون فوتبال بر مبنای چه اصول و شاخص هایی داوران را برای بازیهای مختلف چینش و گزینش می نماید؟ آیا داوران انتخاب شده توانایی قضاوت قابل قبول در همه شرایط و در هر نوع جو ورزشگاههای کشور را دارند؟
در داوری فوتبال ایران هنوز این مشکل کوچک که توپ به دست خورده یا دست به توپ حل نگردیده است. بعد از بازیها کارشناسان داوری چگونگی قضاوت بازیها را مورد کنکاش و موشکافی قرار داده و در اغلب موارد نیز بر اشتباهات داوران مهر تأیید زده می شود ولی با اینحال فوتبالدوستان شاهد افزایش کیفیت داوریها نیستند. معمولاً داوران با ارائه دلایل و توجیهات گوناگون اشتباهات خود را انکار نموده و در نقطه مقابل نیز بر وجود این اشتباهات اصرار ورزیده می شود و هیچ کدام از طرفین نیز از موضع خود عقب نشینی ننموده و بهیچ وجه کوتاه نمی آیند. این گفته که اشتباهات داوری گریزناپذیر بوده و جزو لاینفک بازی فوتبال می باشد به کرات شنیده شده و در این آشفته بازار برخی از تیمها منتفع شده و دیگرانی که متضرر گردیده اند فریادشان ره به هیچ جایی نمی برد. جوانی و بی تجربگی و بکارگیری روش آزمون و خطا جهت مجرب نمودن داوران جوان سبب پدید آمدن بحثها و حواشی زیادی شده و از این رهگذر فوتبال ایران خسارات بیشماری را متحمل می شود.
در فصل کنونی یکی از تیمهایی که از اشتباهات داوری ضربات جبران ناپذیری متحمل شده است تراکتورسازی آذربایجان می باشد. حضور این تیم در لیگ برتر شور و حرارت خاصی به آن بخشیده و در روزهای اخیر با برگزاری مسابقه sms در برنامه پربیننده نود هواداران آن عنوان پرشورترین هواداران فوتبال کشور را به خود اختصاص داده اند و با استقبال کم نظیری که طرفداران این تیم در شهر تبریز و سایر شهرها از آن به عمل آورده اند اندک اندک این ادعا که این تیم پرهوادارترین تیم کشور نیز می باشد شکلی رسمی به خود گرفته و تمامی شواهد و قراین نشان از پتانسیل عظیم هواداری آن دارد. در 12 هفته ای که لیگ برتر ایران پیموده است به استناد نظر کارشناسان داوری، تیم تراکتورسازی در بیشتر بازیها متضرر گردیده و بارها برد این تیم به کمک داوران با باخت و یا تساوی عوض شده است. طبق مستندات در 9 بازی این تیم داوران اشتباهات آشکاری را مرتکب شده اند که نتیجتاً حداقل 6 و حداکثر 12 امتیاز از آن سلب شده است که با در نظر گرفتن امتیاز تیم صدر جدول که روی عدد 23 ایستاده است به سادگی می توان اهمیت داوری های مسئله دار را در موقعیت کنونی این تیم در جدول رده بندی مورد تأمل قرار داد. حتی در بازیهای با برد پشت سر گذاشته شده توسط این تیم نیز چنین اشتباهاتی آن را عذاب داده و بارها آن را تا مرز از دست رفته دیدن پیروزی اش برده است. یداله جهانبازی داور بازی تیمهای تراکتورسازی و ملوان که یک پنالتی ناحق را تقدیم ملوان نموده و بازی برده تراکتورسازی را به تساوی کشاند و همچنین سعید بخشی زاده داور بازی تیمهای تراکتورسازی و سپاهان که نقش ویژه ای در اهدای 3 گل به سپاهان داشت از زمره داوران بازیهای این تیم می باشند که تابحال از سوی کمیته داوران محروم گشته اند جالب توجه است که یداله جهانبازی که در طی 20 قضاوت خود در فصل کنونی فقط یک پنالتی گرفته بود و کلاً داوری است که به ندرت پنالتی می گیرد یک ضربه پنالتی به نفع تیم ملوان اعلام نمود که بعداً مشخص گردید که اشتباه بوده است و اگر دقت و توجه بیشتری مبذول می گردید مطمئناً برخی از داوران بازیهای دیگر این تیم نیز شایسته محرومیت بودند. این تیم که 8 سال تلخ و پرالتهاب را در لیگ دسته اول سپری نموده است انگیزه های زیادی جهت اثبات شایستگی های خود دارد ولی همواره مانعی به نام ناداوری و اجحاف در حق خود را پیش روی خود دیده است. بارها ضربات پنالتی این تیم که در تحلیل های کارشناسی برنامه نود نیز درست بودن آنها مورد تأیید واقع گردیده نادیده گرفته شده و همان تحلیلها اشتباه بودن ضربات پنالتی در نظر گرفته شده بر علیه آن را نیز تصدیق نموده اند.

به دیل ساختار قطبی حاکم بر فوتبال ایران معمولاً به غیر از تیمهای سرخابی تیمهای دیگر در کانون دید رسانه ها قرار نداشته و تحلیل بازی تیمهای پرسپولیس و استقلال بیشترین توجه را به خود مصروف و معطوف می دارند چنین رویکردی سبب در حاشیه قرار گرفتن تیمهای دیگر شده و در نتیجه خسارات تحمیل شده به آنها نیز چندان در معرض دید عموم قرار نمی گیرد. در برنامه پرطرفدار نود سرخابی ها بیشترین زمان را بخود اختصاص داده و جزئی ترین و بی اهمیت ترین موضوعات مربوط به آنان نیز بزرگنمایی و در زیر ذره بین قرار می گیرد. این برنامه نبودن صندلی برای مترجم کرانچار سرمربی پرسپولیس در اتاق کنفرانس و یا ترک نیمکت استقلال توسط وحید طالب لو دروازه بان استقلال را چنان با حساسیت دنبال می نماید که انگار مهمترین مسائل فوتبال ایران همین موارد می باشند. در این برنامه برای مصاحبه با دروازه بان دوم تیم استقلال چندین دقیقه زمان صرف می گردد اما در مقابل بیان می گردد که برای فراز کمالوند سرمربی تیم تراکتورسازی که میلیونها هوادار در داخل و خارج کشور دارد زمانی نداریم!. موشکافی افراطی این برنامه در مورد پشت پرده ها و حواشی فوتبال ایران آن را به سمتی سوق می دهد که ثمری برای فوتبال ایران ندارد و سایر برنامه های رسانه ملی نیز در پرداختن به مسائل کم اهمیت دست کمی از این برنامه ندارند. ساختار ضعیف فوتبال ایران سبب می گردد که گاهاً برنامه نود در مهمترین تصمیمات فوتبال کشور نیز دخالت نموده و حتی در بیشتر موارد تصمیمات کلان فوتبال کشور نیز با مسیردهی توسط این برنامه اتخاذ گردند و در چنین وضعیت نابرابری طبیعی است که تیمهای مردمی و پرطرفدار کشور با دور شدن از کانون توجه رسانه ها به فراموشی سپرده شده و سر از ناکجاآباد دربیاورند.

در بازی تیمهای استیل آذین و تراکتورسازی که به لطف داور و با تقدیم یک ضربه پنالتی به تیم استیل آذین در دقیقه نود با نتیجه مساوی 2 بر 2 خاتمه یافت هوداران تیم تراکتورسازی که از همه نقاط ایران علی الخصوص تهران و تبریز با شور و هیجانی وصف ناپذیر در ورزشگاه حضور یافته بودند با چشمهایی گریان و نالان از وضعت اسفناک داوری بازی ورزشگاه را ترک نمودند. جالب است که این سومین بازی متوالی بود که استیل آذین در دقایق و لحظات آخر بازی را به نتیجه مساوی 2 بر 2 کشاند. حضور حمید استیلی سرمربی این تیم بر روی نیمکت که در بازی مقابل سایپا اخراج گردیده بود و قاعدتاً باید محرومیت خود را سپری می نمود از نکات بحث برانگیز دیگر این بازی بود. واضح است که اگر در بازی تیمهای استیل آذین و تراکتورسازی در ورزشگاه تختی تهران که حدوداً 6000-5000 نفر در آن حضور یافته بودند داوری برای داور بازی مشکل باشد و وی دچار اشتباه فاحش گردد در بازیهای تیم تراکتورسازی در ورزشگاه سهند در تبریز که دهها هزار نفر حضور می یابند ضریب این اشتباهات نیز می تواند چندین برابر افزایش یابد. حضور یکصد هزار نفری هواداران تراکتورسازی در بازی مقابل استقلال و همچنین حضور 60000 نفر به طور متوسط در سایر بازیهای این تیم اهمیت داوری بازیهای آن را بیش از پیش آشکار نموده و لزوم انتخاب داورانی توانمندتر و اتخاذ تمهیدات مناسب توسط کمیته داوران جهت بازیهای آن را ضروری می سازد. با مشاهده چنین استقبال پرشوری از بازیهای تیم تراکتورسازی، سؤالات بیشماری در ذهن هواداران فوتبال ایجاد می شود از قبیل اینکه چرا فوتبال ما با سرمایه های راستین خود اینگونه برخورد می نماید؟ برای خلاصی از این وضعیت اسفبار چه تمهیداتی باید اندیشیده شده و چه اقداماتی باید انجام شود؟ آیا ظرفیت نهایی داوری فوتبال ما فقط در همین حد است؟ آیا فدراسیون فوتبال و کمیته داوران آن توانایی آماده نمودن بستری مناسب جهت ارتقای کیفیت و استاندارد داوری مسابقات و برقراری عدالت و رفع تبعیضات را دارند؟ آیا داوران ما واقعاً توانایی تشخیص نکات ظریف تأثیرگذار در نتیجه بازی، مقابله با شگردهای بازیکنان جهت گول زدن داور و ممانعت از تمارض های آنان را دارند؟ آیا با این وضعیت آشفته داوری، فوتبال ما به ناکجاآباد نمی رود؟

مسلم است که لیگ حرفه ای داورانی حرفه ای تر طلب می نماید. در پی ارتکاب اشتباهات مکرر توسط داوران، این روزها شائبه های تبعیض، اجحاف، تبانی و ناداوری همه جای کشور را فرا گرفته است. بعد از بازی تیمهای استیل آذین و تراکتورسازی یک شایعه دهن به دهن بین هواداران این تیم چرخید. خبر می رسد که باشگاه تراکتورسازی امید خود را از فدراسیون فوتبال ایران قطع نموده و جهت اعتراض به اشتباهات مکرر داوری و احقاق حق خود به کنفدراسیون فوتبال آسیا و فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) شکایت خواهد نمود.
 
منبع
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر