۱۳۸۶ خرداد ۱۹, شنبه

سفر گردشگران ايرانی به تركيه افزايش يافت

سفر گردشگران ايراني به تركيه در چهار ماه گذشته سال ‪۲۰۰۷‬ميلادي با بيش از ‪۱۸‬در صد افزايش نسبت به سال ‪،۲۰۰۶‬به ‪۲۳۶‬هزار و ‪۸۰۵‬نفر رسيد. اين در حالي است كه در دوره مشابه سال ‪۲۰۰۶‬ميلادي ورود گردشگران ايراني به تركيه با ‪۹/۵۲‬در صد كاهش نسبت به دوره مشابه سال ‪۲۰۰۵‬به ‪۲۰۰‬هزار و ‪۳۵۲‬نفر رسيده بود.

محاسبات خبرنگار ايرنا در آنكارا با استناد به آمار موسسه آمار دولتي تركيه نشان مي‌دهد از سال ‪۲۰۰۰‬ميلادي به بعد به استثناي سال ‪،۲۰۰۱‬روند ورود گردشگران ايراني به تركيه همواره رو به رشد بوده است. اما در سال ‪۲۰۰۶‬ميلادي اين روند متوقف شده و رو به كاهش گذاشت. ولي در سال جاري ميلادي دوباره افزايش يافت. بطوري كه در دوره چهار ماه اول سال ‪۲۰۰۷‬ ميلادي ايران، بعد از آلمان و بلغارستان در رديف سومين كشور از نظر اعزام بيشترين گردشگر به تركيه قرار گرفت.

به گفته آگاهان اقتصادي در آنكارا، ايران همواره بعد از كشورهاي آلمان، بلغارستان، روسيه، انگليس، هلند، فرانسه و بطور كل در رديف‌هاي پنجم و ششم از نظر اعزام بيشترين گردشگر به تركيه قرار داشت كه امسال با افزايش ‪۱۸/۱۹‬در صدي، از كشورهاي فدراسيون روسيه، انگليس، فرانسه و هلند پيشي گرفته است.

همين آگاهان با اشاره به اين كه در سال گذشته عموما سفر گردشگران خارجي به تركيه با كاهش روبه‌رو بود، مي‌گويند در سال گذشته، سفر گردشگران ايراني به تركيه با بيش از ‪۱۰/۵‬در صد كاهش نسبت به سال ‪،۲۰۰۵‬به ‪۸۵۶‬هزار و ‪۹۴۲‬ نفر رسيده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر